UCHWAŁA NR XXVII/187/05

Osoba odpowiedzialna za treść informacji: Anna Szydłowska
UCHWAŁA NR XXVII/187/05 RADY POWIATU SOKÓLSKIEGO
z dnia 30 marca 2005r.
w sprawie zatwierdzenia jednolitego tekstu statutu Samodzielnego Publicznego Zakładu Opieki Zdrowotnej w Sokółce. UCHWAŁA NR XXVII/187/05

UCHWAŁA NR XXVII/187/05

RADY POWIATU SOKÓLSKIEGO

 

z dnia 30 marca 2005r.

 

  w sprawie zatwierdzenia jednolitego tekstu statutu Samodzielnego Publicznego Zakładu Opieki Zdrowotnej w Sokółce.

 

Na podstawie art. 39 ust. 2 ustawy z dnia 30 sierpnia 1991r. o zakładach opieki zdrowotnej (Dz. U. Nr 91, poz. 408, z 1992r. Nr 63, poz. 315, z 1994r. Nr 121, poz. 591, z 1995r. Nr 138, poz. 682, Nr 141, poz. 692, z 1996r. Nr 24, poz. 110, z 1997r. Nr 104, poz. 661, Nr 121, poz. 769, z 1998r. Nr 106, poz. 668, Nr 117, poz. 756, Nr 162, poz. 1115, z 1999r. Nr 28, poz. 255 i poz. 256, Nr 84, poz. 935, z 2000r. Nr 3, poz. 28, Nr 12, poz. 136, Nr 43, poz. 489, Nr 84, poz. 948, Nr 120, poz. 1268, z 2001r. Nr 5, poz. 45, Nr 88, poz. 961, Nr 100, poz. 1083, Nr 111, poz. 1193, Nr 113, poz. 1207, Nr 126, poz. 1382, poz. 1383 i poz. 1384, Nr 128, poz. 1407, z 2002r. Nr 113, poz. 984, z 2003r. Nr 45, poz. 391, Nr 124, poz. 1151 i poz. 1152, Nr 171, poz. 1663, Nr 213, poz. 2081, Nr 223, poz. 2215, z 2004r. Nr 210, poz. 2135, Nr 273, poz. 2703) w związku z art. 12 pkt 11 ustawy z dnia 5 czerwca 1998r. o samorządzie powiatowym (Dz. U. z 2001r. Nr 142, poz. 1592, z 2002r. Nr 23, poz. 220, Nr 62, poz. 558, Nr 113, poz. 984, Nr 153, poz. 1271, Nr 200, poz. 1688, Nr 214, poz. 1806, z 2003r. Nr 162, poz. 1568, z 2004r. Nr 102, poz. 1055) uchwala się, co następuje:

§       1.

1.        Zatwierdza się jednolity tekst statutu Samodzielnego Publicznego Zakładu Opieki Zdrowotnej w Sokółce przyjęty uchwałą Nr VI/9/2005 Rady Społecznej Samodzielnego Publicznego Zakładu Opieki Zdrowotnej w Sokółce z dnia 21 lutego 2005r. w sprawie zatwierdzenia tekstu jednolitego Statutu SP ZOZ w Sokółce.

2.        Uchwała Nr VI/9/2005 Rady Społecznej Samodzielnego Publicznego Zakładu Opieki Zdrowotnej w Sokółce z dnia 21 lutego 2005r. w sprawie zatwierdzenia tekstu jednolitego Statutu SP ZOZ w Sokółce stanowi załącznik do niniejszej uchwały.

 

§       2.

Uchwała wchodzi w życie z dniem podjęcia.

 

 

Przewodniczący Rady

 

Jan Kułak

 

 

 

 

 

Uchwała Nr VI/9/2005

 

Rady Społecznej Samodzielnego Publicznego Zakładu Opieki Zdrowotnej

w Sokółce

z dnia 21 lutego 2005 roku

 

 

w sprawie : zatwierdzenia tekstu jednolitego Statutu SP ZOZ  w Sokółce

 

 

Na podstawie art. 39 ust.2  ustawy z dnia 30 sierpnia 1991 roku o zakładach opieki zdrowotnej / Dz.U. z 1991 r. Nr 91, poz.408, z późniejszymi zmianami /

 uchwala się , co następuje :

 

§ 1.

 

Zatwierdza się tekst jednolity Statutu Samodzielnego Publicznego Zakładu Opieki Zdrowotnej w Sokółce w brzmieniu zgodnym z Załącznikiem Nr 1, stanowiącym integralną część uchwały.

§ 2.

 

Traci moc uchwała Nr II/3/2003 Rady Społecznej Samodzielnego Publicznego Zakładu Opieki Zdrowotnej w Sokółce z dnia 22 sierpnia 2003 roku w sprawie zatwierdzenia tekstu jednolitego Statutu SP ZOZ.

 

§ 3.

 

Uchwała wchodzi w życie z dniem podjęcia.

 

 

Przewodniczący Rady Społecznej

 

Zbigniew Tochwin

 

 

 

 

 

Tekst jednolity

/ Zał. Nr 1 do uchwały Nr VI/9/2005

z dn. 21.02.2005r. Rady Społecznej/

 

 

STATUT

 

Samodzielnego Publicznego Zakładu Opieki Zdrowotnej
w Sokółce

 

 

 

ROZDZIAŁ   I

 

Postanowienia ogólne

 

 

§ 1

 

Samodzielny Publiczny Zakład Opieki Zdrowotnej w Sokółce zwany dalej "Zakładem" wpisanym do rejestru zakładów opieki zdrowotnej prowadzonego przez Wojewodę Białostockiego  pod pozycją Nr 21 jest  samodzielnym  zakładem opieki  zdrowotnej.

 

§ 2

 

Organem założycielskim Zakładu jest Rada Powiatu Sokólskiego.

 

§ 3

 

Zakład działa na podstawie :

1)     ustawy o zakładach opieki zdrowotnej z dnia 30 sierpnia 1991 roku (Dz.U. Nr 91, poz.408 z późniejszymi zmianami),

2)     niniejszego statutu,

3)     innych przepisów dotyczących samodzielnych publicznych zakładów opieki zdrowotnej.

 

§ 4

 

Siedzibą Zakładu jest miasto Sokółka.

 

§ 5

 

Zakład uzyskał osobowość prawną na podstawie wpisu nr 0000003870 do rejestru publicznych zakładów opieki zdrowotnej w Krajowym Rejestrze Sądowym prowadzonym przez Sąd Rejestrowy.

 

§ 6

 

Obszar działania Zakładu stanowi obwód profilaktyczno-leczniczy zamieszkałej na terenie ludności:

1)       miasta i gminy Sokółka,

2)       gmin: Janów, Korycin, Sidra, Kuźnica Białostocka, Krynki, Szudziałowo oraz dla ogółu ludności województwa podlaskiego, przyjezdnych z obszaru całego kraju i cudzoziemców.

 

§ 7

 

Celem Zakładu jest udzielanie kompleksowych świadczeń zdrowotnych, a w szczególności:

1)       badanie i porada lekarska,

2)       leczenie,

3)       rehabilitacja lecznicza,

4)       opieka nad kobietą ciężarną , porodem i połogiem oraz nad noworodkiem,

5)       szczepienia ochronne i inne działania zapobiegawcze,

6)       działania diagnostyczne i analityki medycznej,

7)       opieka nad zdrowym dzieckiem,

8)       pielęgnacja chorych,

9)       pielęgnacja i opieka nad niepełnosprawnymi,

10)   orzekanie i opiniowanie o stanie zdrowia

11)   prowadzenie działalności profilaktycznej i oświatowo-zdrowotnej,

12)   stałe podnoszenie kwalifikacji personelu medycznego,

13)   działalność medyczna związana z leczeniem uzależnień.

 

§ 8

 

Podstawowym zadaniem Zakładu jest zapewnienie ludności opieki zdrowotnej:

1)       w zakresie opieki specjalistycznej dla ogółu ludności,

2)       w zakresie pomocy doraźnej dla wszystkich potrzebujących,

3)       w zakresie podstawowej opieki zdrowotnej i nocnej i świątecznej ambulatoryjnej opieki lekarskiej i pielęgniarskiej.

 

§ 9

 

Zakład wykonuje świadczenia zdrowotne w zakresie :

 

1)      specjalistycznej opieki ambulatoryjnej,

2)      hospitalizacji osób potrzebujących całodobowych lub całodziennych świadczeń specjalistycznych w dziedzinach: choroby wewnętrzne, pediatria, położnictwo i ginekologia, neonatologia, chirurgia ogólna, chirurgia urazowo-ortopedyczna, gruźlica i choroby płuc, opieka długoterminowa, intensywna opieka medyczna, dializoterapia, rehabilitacja narządów ruchu,

3)      przeprowadzania badań profilaktycznych,

4)      ratownictwa medycznego,

5)      podstawowej opieki zdrowotnej.

 

§ 10

 

Zakład udziela świadczeń bezpłatnie osobom uprawnionym z tytułu ubezpieczenia zdrowotnego lub odpłatnie na zasadach określonych w ustawie lub przepisach szczegółowych.

 

§ 11

 

Osobie, która zgłasza się do Zakładu, potrzebującej natychmiastowego udzielenia świadczeń zdrowotnych ze względu na zagrożenie życia lub zdrowia, żadne okoliczności nie mogą stanowić podstawy do odmowy udzielenia świadczeń.

 

§ 12

 

Zakład może współpracować z innymi zakładami opieki zdrowotnej, instytucjami, organizacjami społecznymi, fundacjami i stowarzyszeniami naukowymi.

 

 

 

ROZDZIAŁ  II

 

Zarządzanie Zakładem

 

 

§ 13

 

Zakładem kieruje i reprezentuje go na zewnątrz Dyrektor Zakładu.

Dyrektor samodzielnie podejmuje decyzje dotyczące Zakładu i ponosi za nie odpowiedzialność. Dyrektor jest przełożonym wszystkich pracowników Zakładu. Dyrektor jest uprawniony do wyboru podmiotu upoważnionego do badania sprawozdania finansowego.

 

§ 14

 

Z Dyrektorem Zakładu Zarząd Powiatu Sokólskiego nawiązuje stosunek pracy na podstawie powołania, umowy o pracę lub zawiera z nim umowę cywilnoprawną o zarządzanie publicznym zakładem opieki zdrowotnej.

 

§ 15

 

1.       Dyrektor kieruje Zakładem przy pomocy:

1)       zastępcy dyrektora,

2)       naczelnej pielęgniarki,

3)       głównego księgowego,

4)       ordynatorów oddziałów,

5)       kierowników jednostek organizacyjnych.

2.       Funkcję kierowniczą Dyrektor Zakładu wykonuje między innymi poprzez wydawanie pisemnych zarządzeń , pisemnych i ustnych poleceń, które są wiążące dla  pracowników Zakładu.

3.       W czasie nieobecności Dyrektora, Zakładem kieruje Zastępca Dyrektora lub inne osoby pisemnie upoważnione przez Dyrektora Zakładu.

4.       Kierownicy jednostek organizacyjnych działalności podstawowej podlegają Dyrektorowi  Zakładu lub Zastępcy Dyrektora , w zależności od tego , który z nich jest lekarzem.

 

§ 16

 

1.       Organem opiniodawczo - doradczym Dyrektora Zakładu w sprawach medycznych jest Rada Ordynatorów powoływana przez Dyrektora Zakładu.

2.       Kompetencje Rady Ordynatorów określa Regulamin Rady Ordynatorów.

3.       Pracą Rady kieruje Przewodniczący wybrany przez jej członków.

4.       Do zadań Rady w szczególności należy opiniowanie i przedstawianie wniosków w   sprawach:

1)      zapewnienia dostępności i ciągłości świadczeń leczniczo-zapobiegawczych,

2)      sposobu prowadzenia i obiegu dokumentacji medycznej,

3)      wprowadzenia nowych metod postępowania zapobiegawczego, leczniczego, diagnostycznego i rehabilitacyjnego,

4)      obsady kadrowej niezbędnej do prawidłowego funkcjonowania Zakładu,

5)      oceny kwalifikacji pracowników medycznych.

 

§ 17

 

W skład Zakładu wchodzą:

1.       Jednostki organizacyjne działalności podstawowej:

1)       szpital z izbą przyjęć i apteką szpitalną,

2)       przychodnia specjalistyczna,

3)       zakład diagnostyki obrazowej,

4)       zakład rehabilitacji,

5)       laboratorium,

6)       dział analiz , statystyki medycznej i RUM,

7)       dezynfektornia,

8)       poradnia lekarza POZ

 

2.       Jednostki organizacyjne działalności techniczno - ekonomicznej i administracyjnej:

1)       dział księgowości,

2)       dział organizacji i spraw pracowniczych,

3)       dział administracyjno - eksploatacyjny,

4)       dział żywienia,

5)       zespół ds. utrzymania czystości.

 

3.       Samodzielne stanowiska pracy:

1)       naczelna pielęgniarka,

2)       radca prawny,

3)       inspektor ds. przeciwpożarowych,

4)       inspektor ds. obrony cywilnej,

5)       specjalista ds. bhp,

6)       inspektor ds. systemów informatycznych,

7)       inspektor ds. inwestycji,

8)       kapelan szpitalny,

9)       pielęgniarka epidemiologiczna.

 

§ 18

 

1.       W zakresie stacjonarnej opieki zdrowotnej świadczeń udzielają szpital oraz izba przyjęć.

2.       W skład szpitala wchodzą:

1)      oddziały:

a)      internistyczno-kardiologiczny z 64 łóżkami,

b)     ginekologiczno- położniczy z 35 łóżkami, w tym z pododdziałami:

-          położniczym z traktem porodowym,

-          ginekologicznym,

-          patologii ciąży,

c)      noworodkowy z 15 łóżeczkami,

d)     chirurgii urazowo-ortopedycznej z 30 łóżkami,

e)      chirurgii ogólnej z 34 łóżkami,

f)       oddział anestezjologii i intensywnej terapii z 6 łóżkami, w tym z pododdziałami:

-           intensywnej opieki kardiologicznej z 2 łóżkami,

-           blokiem operacyjnym ,

-           sterylizatornią ,

g)      pediatryczny z 30 łóżkami,

h)     gruźlicy i chorób płuc z 30 łóżkami,

i)        opieki długoterminowej z 40 łóżkami,

j)        stacji dializ z 4 stanowiskami,

k)     szpitalny oddział ratunkowy z 5 łóżkami,

l)        oddział rehabilitacji z 15 łóżkami ,

ł)   zakład opiekuńczo-leczniczy z 24 łóżkami,

m)   oddział medycyny paliatywnej z 6 łóżkami.

 

2)      izba przyjęć z prosektorium.
Izba przyjęć udziela całodobowej opieki ambulatoryjnej.

3)       apteka szpitalna.

3.       W aptece szpitalnej tworzy się następujące stanowiska pracy:

a)       d/s ekspedycji leków gotowych,

b)       d/s opracowywania leków recepturowych i preparatów galenowych,

c)       d/s płynów infuzyjnych,

d)      d/s kontroli i gospodarki lekiem.

4.       Apteką szpitalną kieruje kierownik podlegający Dyrektorowi Zakładu lub Z-cy Dyrektora, o których mowa w § 15 ust. 4.

5.       Oddziałem szpitalnym kieruje ordynator przy pomocy zastępcy i pielęgniarki oddziałowej, Izbą Przyjęć - kierownik. Ordynator oddziału i kierownik podlegają  Dyrektorowi Zakładu lub Z-cy Dyrektora, o których mowa w § 15 ust. 4.

6.       Szpitalem kieruje  Dyrektor Zakładu lub Z-ca Dyrektora, o których mowa w § 15 ust. 4.

 

§ 19

 

1.       W zakresie specjalistycznej opieki zdrowotnej świadczeń udzielają:

1)       przychodnia specjalistyczna z poradniami i ambulatoriami:

a)       chirurgii urazowej,

b)       osteoporozy,

c)       ginekologiczna ze szkołą rodzenia,

d)      reumatologiczną,

e)       chirurgii ogólnej z pracownią endoskopową,

f)        neurologiczną,

g)       onkologiczną,

h)       kardiologiczną z pracowniami : EKG i pracownią nieinwazyjnej diagnostyki układu krążenia,

i)         chorób płuc i gruźlicy,

j)         chorób zakaźnych,

k)       ortopedyczną,

l) ambulatorium ogólne /internistyczne,

ł)  ambulatorium pediatryczne,

m)     ambulatorium chirurgiczne dla dorosłych i dla dzieci,

n)       ambulatorium urazowo-ortopedyczne dla dorosłych i dla dzieci,

o)       diabetologiczną ,

p)       alergologiczną,

r)        anestezjologiczną.

 

2)       zakład rehabilitacji z:

            a) poradnią rehabilitacji,

            b) fizjoterapią.

 

2.       Przychodnią Specjalistyczną, Zakładem Rehabilitacji kierują kierownicy, podlegający bezpośrednio Dyrektorowi Zakładu lub Z-cy Dyrektora, o których mowa w § 15 ust. 4.

 

§ 19 1

 

1.       W zakresie podstawowej opieki zdrowotnej świadczeń udziela :

1)      Poradnia lekarza POZ.

 

§ 20

 

1.       W zakresie diagnostyki świadczeń udzielają:

1)      zakład diagnostyki obrazowej, w skład którego wchodzą:

a)      pracownia RTG,

b)      pracownia USG.

2)      laboratorium, w skład którego wchodzą:

a)       pracownia bakteriologii,

b)       pracownia hematologii,

c)       pracownia biochemii,

d)      pracownia analizy ogólnej

e)       pracownia serologii z bankiem krwi.

 

2.       Zakładem diagnostyki obrazowej i laboratorium kierują kierownicy podlegający bezpośrednio Dyrektorowi Zakładu lub Z-cy Dyrektora, o których mowa w § 15 ust. 4.

 

§ 21

 

1.       Zadania Zakładu w zakresie statystyki medycznej i rejestracji usług medycznych realizuje dział  analiz , statystyki medycznej i RUM.

2.       W skład działu analiz, statystyki medycznej i RUM wchodzą  sekcje:

1)      analiz,

2)      statystyki medycznej,

3)      Rejestr Usług Medycznych.

 

3.       Działem kieruje kierownik podlegający bezpośrednio  Dyrektorowi Zakładu lub Z- cy Dyrektora, o których mowa w § 15 ust. 4.

 

§ 22

 

1.       Do zadań działu księgowości należy:

1)      racjonalne gospodarowanie środkami finansowymi przeznaczonymi na działalność Zakładu,

2)      koordynacja finansowo-ekonomiczna jednostek organizacyjnych Zakładu,

3)      sprawozdawczość finansowo-księgowa,

4)      organizowanie i sprawowanie kontroli wewnętrznej,

5)      ewidencja rachunku kosztów.

2.       W skład działu księgowości wchodzą:

1)      główny księgowy,

2)      sekcja płac,

3)      sekcja finansowo-księgowa.

 

3.       Działem kieruje główny księgowy przy pomocy zastępcy podlegający Dyrektorowi Zakładu lub Z-cy Dyrektora, o których mowa w § 15 ust. 4.

 

§ 23

 

1.       Do zadań działu organizacji i spraw pracowniczych należy:

1)       prowadzenie spraw osobowych,

2)       koordynacja zatrudnienia w Zakładzie,

3)       sprawozdawczość kadrowa,

4)       sprawy socjalno - bytowe pracowników i emerytów Zakładu,

5)       współdziałanie z instytucjami w zakresie pośrednictwa pracy,

6)       organizacja i porządek w Zakładzie,

7)       szkolenie pracowników.

2.       W skład działu organizacji i spraw pracowniczych wchodzą:

1)      sekcja kadr,

2)      stanowiska pracy:

a)      d/s zatrudnienia i szkolenia,

b)     d/s organizacji,

c)      d/s ewidencji obecności pracowników,

d)     d/s socjalnych.

3.       Działem organizacji i spraw pracowniczych kieruje kierownik podlegający Dyrektorowi Zakładu lub Z-cy Dyrektora, o których mowa w § 15 ust. 4.

 

§ 24

 

1.       Do zadań działu administracyjno - eksploatacyjnego należy:

1)       organizowanie służb gospodarczych, zaopatrzenia, transportu, magazynowych, remontowych, księgowości gospodarczej i administracyjnej,

2)       zapewnienie prawidłowej eksploatacji nieruchomości,

3)       prowadzenie gospodarki paliwowo - energetycznej Zakładu,

4)       prowadzenie ewidencji składników majątkowych Zakładu,

5)       zabezpieczenie p/poż,

6)       utrzymywanie pomieszczeń Zakładu i ich otoczenia w należytej czystości i porządku,

7)       organizowanie służb energetycznych , elektrycznych , aparatury medycznej ,

8)       zapewnienie prawidłowej eksploatacji urządzeń technicznych Zakładu ,

9)       prowadzenie gospodarki mediami medycznymi Zakładu ,

10)   prowadzenie dokumentacji technicznej obiektów i urządzeń technicznych  Zakładu,

11)   prowadzenie ogółu spraw związanych z praniem , prasowaniem oraz naprawami pościeli i bielizny

2.       W skład działu aministracyjno - eksploatacyjnego wchodzą:

1)       sekcja administracyjna ,

2)       sekcja eksploatacyjna ,

3)       sekcja ds. prania.

3.       Działem administracyjno - eksploatacyjnym kieruje kierownik podległy Dyrektorowi Zakładu lub Z-cy Dyrektora, o których mowa w § 15 ust. 4, sekcjami kierują kierownicy podlegli kierownikowi działu Administracyjno - Eksploatacyjnego .

 

§ 25

 

1.       Do zadań działu żywienia należy:

1)       organizowanie pracy kuchni,

2)       prowadzenie ogółu spraw związanych z wyżywieniem pacjentów w Zakładzie,

3)       prowadzenie stołówki przyzakładowej.

2.       W skład działu żywienia wchodzi:

1)       kuchnia ogólna.

           

3.       Działem żywienia kieruje kierownik podległy Dyrektorowi Zakładu lub Z-cy Dyrektora, o których mowa w § 15 ust. 4.

 

§ 26

 

1.       Do zadań zespołu ds. utrzymania czystości należy kompleksowe utrzymanie pomieszczeń Zakładu w należytym stanie epidemiologicznym.

2.       Zespołem kieruje kierownik podległy bezpośrednio  Dyrektorowi Zakładu lub Z-cy Dyrektora, o których mowa w § 15 ust. 4.

 

§ 27

 

1.       Naczelna pielęgniarka Zakładu organizuje i nadzoruje opiekę pielęgniarską oraz pracę średniego i niższego personelu medycznego z wyłączeniem osób zatrudnionych w pracowniach diagnostycznych, przy pomocy pielęgniarek i położnych oddziałowych oraz pielęgniarek i położnych koordynujących i nadzorujących pracę innych pielęgniarek i położnych.

2.       Naczelna pielęgniarka podlega bezpośrednio  Dyrektorowi Zakładu lub Z-cy Dyrektora, o których mowa w § 15 ust. 4.

 

§ 28

 

1.       Do obowiązków radcy prawnego należą zadania określone w przepisach dotyczących radców prawnych.

2.       Radca prawny podlega bezpośrednio Dyrektorowi Zakładu.

 

§ 29

 

1.       Do obowiązków inspektorów: bhp, obrony cywilnej i p/poż należą zadania określone w przepisach dotyczących służby bezpieczeństwa i higieny pracy, obronności i ochrony przeciwpożarowej.

2.       Inspektor bhp,  obrony cywilnej i p/poż. podlega bezpośrednio  Dyrektorowi Zakładu lub Z-cy Dyrektora, o których mowa w § 15 ust. 4.

 

§ 30

 

1.       Do obowiązków inspektora d/s systemów informatycznych należy wykonywanie zadań związanych z obsługą sieci komputerowej Zakładu.

2.       Inspektor d/s systemów informatycznych podlega bezpośrednio  Dyrektorowi Zakładu lub Z-cy Dyrektora, o których mowa w § 15 ust. 4.

 

§ 31

 

1.       Do obowiązków inspektora d/s inwestycji należy kontrola zgodności prowadzonych inwestycji i remontów z obowiązującymi przepisami.

2.       Inspektor d/s inwestycji podlega bezpośrednio  Dyrektorowi Zakładu lub Z-cy Dyrektora, o których mowa w § 15 ust. 4.

3.        

§ 32

 

1.       Do obowiązków kapelana szpitalnego należy:

1)      odprawianie na terenie szpitala mszy św. w niedzielę i święta kościelne,

2)      udzielanie posług religijnych chorym,

3)      przestrzeganie postanowień instrukcji Nr 9/81 z dnia 09.09.1981 r. w sprawie zapewnienia posług religijnych chorym przebywającym w szpitalach, sanatoriach i domach pomocy społecznej resortu zdrowia i pomocy społecznej (Dz.Urz.Min.Zdrow. Nr 9, poz. 35).

2.       Kapelan szpitalny podlega bezpośrednio  Dyrektorowi Zakładu lub Z-cy Dyrektora, o których mowa w § 15 ust. 4.

 

 

 

ROZDZIAŁ  III

 

Rada Społeczna Zakładu

 

§ 33

 

Rada Społeczna Zakładu jest organem inicjującym i opiniodawczym podmiotu , który utworzył zakład oraz organem doradczym Dyrektora Zakładu.

 

§ 34

 

W skład Rady Społecznej wchodzą:

1)       osoba wyznaczona przez Starostę Powiatu Sokólskiego - jako przewodniczący ,

2)       przedstawiciel Wojewody Podlaskiego,

3)       po jednym przedstawicielu gmin wymienionych  w § 6 wybranych przez Rady Gmin,

4)       dwóch przedstawicieli wybranych przez Radę Powiatu Sokólskiego.

 

§ 35

 

Kadencja Rady trwa 4 lata.

 

§ 36

 

1.       Sposób zwoływania posiedzeń Rady Społecznej, tryb pracy i podejmowania uchwał określa regulamin Rady Społecznej.

2.       Regulamin Rady Społecznej zatwierdza Rada Powiatu Sokólskiego.

 

 

 

ROZDZIAŁ  IV

 

§ 37

 

Zakład prowadzi gospodarkę finansową na podstawie planu finansowego przyjętego przez Dyrektora Zakładu , w formie jednostki samodzielnej na zasadach określonych ustawą o rachunkowości i innych przepisach szczegółowych.

 

§ 38

 

Roczny plan finansowy i inwestycyjny oraz sprawozdania z ich realizacji opiniuje i przedstawia wnioski Dyrektorowi Zakładu Rada Społeczna.

 

§ 39

 

1.       Rada Powiatu Sokólskiego w drodze uchwały określa:

1)      zasady zbywania, wydzierżawiania lub wynajęcia majątku trwałego Zakładu,

2)      zasady dokonywania zakupu lub przyjmowania darowizn aparatury i sprzętu medycznego .

 

§ 40

 

1.       Zakład może otrzymywać dotacje budżetowe na:

1)      realizację zadań w zakresie zapobiegania chorobom i urazom lub innych programów zdrowotnych oraz promocję zdrowia,

2)      pokrycie kosztów  kształcenia i podnoszenia kwalifikacji osób  wykonujących zawody medyczne,

3)      inwestycje, w tym zakup wysoko specjalistycznej aparatury i sprzętu medycznego,

4)      cele określone w art. 67a ustawy, o której  mowa w § 3 pkt 1,

5)      cele szczególne przyznawane na podstawie odrębnych przepisów.

2.       Dotacje wymienione w ust.1 przyznaje organ , który utworzył Zakład.

 

§ 41

 

1.       Zakład może uzyskiwać środki finansowe:

1)      z odpłatnych świadczeń zdrowotnych udzielanych w szczególności na zlecenie:

a)      organu , który utworzył Zakład lub innych organów uprawnionych na podstawie odrębnych przepisów,

b)     osób objętych ubezpieczeniem innym niż ubezpieczenie społeczne,

c)      instytucji ubezpieczeniowych,

d)     zakładów pracy, organizacji społecznych i innych instytucji,

e)      innych zakładów opieki zdrowotnej,

f)       osób fizycznych nie objętych ubezpieczeniem lub za świadczenia nie przysługujące w ramach ubezpieczenia.

2)       na realizację zadań i programów zdrowotnych,

3)       za prowadzenie szkolenia innym podmiotom na podstawie odrębnych przepisów

4)       z darowizn, zapisów, spadków oraz ofiarności publicznej, także pochodzenia zagranicznego z zastrzeżeniem wynikającym z § 39.

 

§ 42

 

Zakład sporządza bilans i ustala wynik finansowy działalności, prowadzi rachunek dochodów i kosztów na zasadach określonych w odrębnych przepisach.

 

 

 

ROZDZIAŁ V

 

Postanowienia końcowe

 

§ 43

 

W sprawach nie uregulowanych w Statucie mają zastosowanie odpowiednie postanowienia ustawy o zakładach opieki zdrowotnej i przepisy wydane na jej podstawie.

 

§ 44

 

Statut i zmiany do Statutu podlegają zatwierdzeniu przez Radę Powiatu Sokólskiego.

 

 

Pliki: