Protokół z XXVII sesji Rady Powiatu

Osoba odpowiedzialna za treść informacji: Janina Wojciechowska
PROTOKÓŁ NR XXVII/05 obrad XXVII sesji Rady Powiatu Sokólskiego w dniu 30 marca 2005 r. XXVII sesja

PROTOKÓŁ  NR  XXVII/05

 

obrad XXVII sesji  Rady  Powiatu  Sokólskiego

w dniu  30 marca 2005 r.

 

Sesję rozpoczęto o godz. 12-tej. Sesja odbyła się w sali konferencyjnej w budynku Starostwa Powiatowego w Sokółce ul. Marszałka J. Piłsudskiego 8.

 

Obrady XXVII sesji Rady Powiatu otworzył i poprowadził Przewodniczący  Rady Powiatu Jan Kułak. Obrady sesji protokółowała Janina Wojciechowska inspektor w Starostwie Powiatowym w Sokółce. Na podstawie listy obecności  radnych  Przewodniczący obrad stwierdził,  że  w chwili otwarcia obrad sesji w sesji uczestniczy  17 radnych, co stanowi większość  składu  Rady. Rada Powiatu może obradować i podejmować ważne uchwały.

 

Lista  obecności radnych  w załączeniu – załącznik nr 1

Lista obecności zaproszonych  gości  w załączeniu – załącznik nr 2

 

Przewodniczący Rady powitał wszystkich radnych  i  zaproszonych gości.

 

W obradach sesji uczestniczyły również Wicestarosta Powiatu Sokólskiego Cecylia Waszkiewicz i Sekretarz Powiatu Anna Szydłowska.

 

 

Pkt  2

 

Przewodniczący obrad Jan Kułak stwierdził, że wszyscy radni otrzymali porządek obrad dzisiejszej sesji. Zapytał, czy są wnioski o zmianę przedstawionego porządku obrad.

 

Wniosków w sprawie zmiany w porządku obrad nie zgłoszono.

 

Porządek obrad  XXVII  sesji jest następujący:

 

1.      Otwarcie sesji.

2.      Przyjęcie porządku obrad.

3.      Przyjęcie protokółu z poprzedniej XXVI sesji Rady Powiatu. 

4.      Sprawozdanie z prac Zarządu między sesjami.

5.      Interpelacje i zapytania radnych.

6.      Informacja z działalności Wojewódzkiej Inspekcji Ochrony Roślina i Nasiennictwa na terenie powiatu sokólskiego w 2004 r.

7.      Zatwierdzenie rocznego sprawozdania Powiatowego Rzecznika Konsumentów w Sokółce z działalności w 2004 r.

8.      Podjęcie uchwały w sprawie zatwierdzenia jednolitego tekstu statutu Samodzielnego Publicznego Zakładu Opieki Zdrowotnej w Sokółce.

9.      Podjęcie uchwały w sprawie określenia zasad częściowego lub całkowitego zwolnienia z opłaty za pobyt dziecka w placówkach opiekuńczo-wychowawczych.

10. Podjęcie uchwały w sprawie zasad całkowitego lub częściowego zwalniania rodziców z opłat za pobyt dzieci w rodzinach zastępczych.

11. Podjęcie uchwały w sprawie wspólnej obsługi finansowej Zespołu Szkół w Dąbrowie Białostockiej i Zespołu Szkół w Różanymstoku.

12. Podjęcie uchwały w sprawie zmiany budżetu Powiatu Sokólskiego na rok 2005.

13. Rozpatrzenie sprawozdania z wykonania budżetu powiatu za rok 2004 oraz podjęcie  uchwały w sprawie udzielenia absolutorium Zarządowi Powiatu Sokolskiego.

14. Odpowiedzi na interpelacje i zapytania radnych.

15. Wnioski i oświadczenia radnych.

 

 

Pkt 3

 

Przewodniczący obrad poprosił o przyjęcie Protokółu z poprzedniej XXVI sesji Rady Powiatu z dnia  25 lutego 2005 r., który był wyłożony do publicznego wglądu  na 7 dni przed dzisiejszą sesją.

 

Uwag do treści protokółu nie wniesiono. Przewodniczący obrad zarządził przegłosowanie  jego przyjęcia.

 

W głosowaniu  jawnym udział wzięło 17  radnych. Głosów za było 17.  Protokół  z poprzedniej sesji został przyjęty jednogłośnie.

 

 

Pkt 4

 

Sprawozdanie  z działalności Zarządu Powiatu w okresie między sesjami złożył Starosta Sokólski Franciszek Budrowski,  który poinformował, że  w tym czasie odbyły się cztery posiedzenia  Zarządu   w dniach:  28 lutego 2005 r., 8,  16 i 17 marca 2005 r.

 

Sprawozdanie w załączeniu  -  zał. nr 3

 

Przybyli radni Jarosław Budnik i Irena Horczak.

 

Radny Kazimierz Mieczysław Baszko poprosił o wyjaśnienie o co chodzi z zakupem sprzętu do hali sportowej przy Zespole Szkół w Sokółce, ponieważ w sprawozdaniu Starosty raz mówi się o rozstrzygniętym przetargu na zakup sprzętu, a następnie,  że Zarząd postanowił o wyposażeniu sali w sprzęt.

 

Starosta Franciszek Budrowski wyjaśnił, że zgodnie z zawartą umową z wykonawcą budowy hali sportowej wymagane jest   zatwierdzenie przez Zarząd Powiatu umowy z podwykonawcą na wykonanie m.in. podłogi sportowej i usprzętowienia hali. Natomiast na wyposażenie hali w  ruchomy sprzęt sportowy został  ogłoszony  przetarg przez Dyrektora Zespołu Szkół w Sokółce. Dodał, że  Dyrektor  Zespołu  Szkół  w  Sokółce  złożył  wniosek  o przyznanie 100 000 zł na zakup niezbędnego sprzętu sportowego, z czego ze środków budżetu powiatu  przyznano  kwotę  70 000 zł i zobowiązano Dyrektora do  pozyskania  30 000 zł ze środków pozabudżetowych.

 

 

Pkt 5

 

Radny Kazimierz Mieczysław Baszko zapytał jak przebiega realizacji inwestycji „budowa hali sportowej przy Zespole Szkół w Sokółce”, jakie są problemy, czy zostaną dotrzymane terminy zakończenia budowy?

 

 

Pkt 6

 

Przedstawiciel Państwowej Inspekcji Ochrony Roślin i Nasiennictwa Oddział w Sokółce Jan Pac przedstawił informację z działalności Inspekcji Ochrony Roślin i Nasiennictwa na terenie powiatu sokólskiego w 2004 r.

 

Informacja   w załączeniu  -  załącznik nr  4

 

Przewodniczący obrad Jan Kułak zapytał, czy można stwierdzić, że rolnicy produkujący materiał konsumpcyjny na własne zaopatrzenie są zainteresowani wiedzą w zwalczaniu ognisk chorobowych nasion, szkodników, itp. i czy w tej sprawie prowadzone są sondaże?

 

Przedstawiciel Państwowej Inspekcji Ochrony Roślin i Nasiennictwa Jan Pac odpowiedział, że zgłaszają się przede wszystkim rolnicy, którzy są producentami i są zarejestrowani z prośbą o przeprowadzenie badań z urzędu, tj nieodpłatnie, natomiast nie ma obowiązku przeprowadzania badań materiału produkowanego przez rolników na własne potrzeby.

 

Radna Anna Bogdan zapytała, czy na naszym terenie występują nasiona genetycznie modyfikowane, jeśli tak to jakie?

 

Jan Pac odpowiedział, że na terenie Unii Europejskiej występuje 17 odmian kukurydzy genetycznie modyfikowanej, na terenie powiatu sokólskiego nie stwierdzono obecności żadnych nasion genetycznie modyfikowanych

 

 

Pkt 7

 

Wicestarosta Cecylia Waszkiewicz przedstawiła Sprawozdanie Powiatowego Rzecznika Konsumentów w Sokółce za rok 2004.

 

Sprawozdanie  w załączeniu – zał. nr 5

 

Uwag do treści sprawozdania nie zgłoszono.

 

Przewodniczący obrad odczytał treść uchwały w sprawie zatwierdzenia rocznego sprawozdania Powiatowego Rzecznika Konsumentów w Sokółce z działalności za rok 2004 i poprosił o przegłosowanie jej podjęcia.

 

W głosowaniu jawnym udział wzięło 19 radnych. Głosów za było 19.  Uchwała została podjęta jednogłośnie.

 

Uchwała Nr XXVII/186/05 w załączeniu  -  załącznik nr 6

 

 

Pkt 8

 

Wicestarosta Cecylia Waszkiewicz przedstawiła projekt uchwały w sprawie zatwierdzenia jednolitego tekstu statutu Samodzielnego Publicznego Zakładu Opieki Zdrowotnej w Sokółce. Powiedziała, że zatwierdzenie jednolitego tekstu ma na celu ułatwienie korzystania z zapisów statutu, jak również wyeliminowanie mogących rodzić się nieporozumień interpretacyjnych dotyczących jego treści.

 

Przewodniczący Komisji Ochrony Zdrowia, Opieki Społecznej i Bezpieczeństwa Publicznego Krzysztof Szczebiot poinformował, że  Komisja pozytywnie zaopiniowała projekt tej uchwały.

 

Przewodniczący odczytał treść uchwały w sprawie  zatwierdzenia jednolitego tekstu statutu Samodzielnego Publicznego Zakładu Opieki Zdrowotnej w Sokółce i poprosił o przegłosowanie jej podjęcia.

 

W głosowaniu jawnym udział wzięło 19 radnych. Głosów za było 19.  Uchwała została podjęta jednogłośnie.

 

Uchwała Nr XXVII/187/05  w załączeniu  -  załącznik nr 7

 

 

Pkt 9

 

Dyrektor Powiatowego Centrum Pomocy Rodzinie w Sokółce Wojciech Obiała przedstawił projekt uchwały w sprawie określenia zasad częściowego lub całkowitego zwolnienia z opłaty za pobyt dziecka lub osoby pełnoletniej w placówkach opiekuńczo-wychowawczych. Powiedział, że zgodnie z art.104 ust. 1 ustawy z dnia 12 marca 2004 r. o pomocy społecznej należności z tytułu wydatków na świadczenia z pomocy społecznej, z tytułu  opłat określonych przepisami  niniejszej ustawy oraz z tytułu nienależnie pobranych świadczeń podlegają ściągnięciu w trybie przepisów o postępowaniu egzekucyjnym w administracji, obowiązkiem organu ustalającego opłatę jest kierowanie wniosków o egzekucję powstałych zadłużeń. W przypadku rodziców osiągających dochody poniżej kryterium dochodowego określonego w art. 8 ust. 1 ustawy  z  dnia  12 marca  2004 r. o pomocy społecznej, obciążenie z tytułu opłat za pobyt dzieci w palcówce spowodowałoby spadek dochodu poniżej minimum egzystencji. Jak wynika z wywiadów środowiskowych, większość biologicznych rodziców dzieci przebywających w placówkach,  osiąga dochody poniżej kryterium dochodowego i egzekucja w takich przypadkach byłaby  nieskuteczna, nie przyczyniłaby się do zwiększenia dochodów powiatu,  lecz wiązałaby się jeszcze z dodatkowymi kosztami. Dlatego też, że w takich przypadkach właściwy organ, na wniosek pracownika socjalnego lub osoby zainteresowanej, może odstąpić od żądania zwrotu takich należności.

 

 

Przewodniczący Komisji Budżetu i Finansów Publicznych Jan Grusza i Przewodniczący Komisji Ochrony Zdrowia, Opieki Społecznej i Bezpieczeństwa Publicznego poinformowali, że Komisje pozytywnie zaopiniowały projekt powyższej uchwały.

 

Przewodniczący obrad Jan Kułak odczytał treść uchwały w sprawie określenia zasad częściowego lub całkowitego zwolnienia z opłaty za pobyt dziecka lub osoby pełnoletniej w placówkach opiekuńczo-wychowawczych i poprosił o przegłosowanie jej podjęcia.

 

W głosowaniu jawnym udział wzięło 17 radnych. Głosów za było 17.  Uchwała została podjęta jednogłośnie.

 

Uchwała Nr XXVII/188/05  w załączeniu  -  załącznik nr 8

 

 

Pkt 10

 

Dyrektor Powiatowego Centrum Pomocy Rodzinie w Sokółce Wojciech Obiała przedstawił projekt uchwały w sprawie zasad całkowitego lub częściowego zwalniania rodziców z opłat za pobyt dzieci w rodzinach zastępczych. Powiedział, że podobne jak w przypadku poprzedniej uchwały,  z przyczyn uniemożliwiających egzekucję należności od biologicznych rodziców za pobyt dzieci w rodzinach zastępczych,  organ właściwy, na wniosek pracownika socjalnego lub osoby zainteresowanej,  może odstąpić od żądania  zwrotu należności.

 

Przewodniczący obrad Jan Kułak odczytał treść uchwały w sprawie zasad całkowitego lub częściowego zwalniania rodziców z opłat za pobyt dzieci w rodzinach zastępczych i poprosił o przegłosowanie jej podjęcia.

 

W głosowaniu jawnym udział wzięło 17 radnych. Głosów za było 17.  Uchwała została podjęta jednogłośnie.

 

Uchwała Nr XXVII/189/05  w załączeniu  -  załącznik nr 9

 

 

Pkt 11

 

Podinspektor w Starostwie Powiatowym w Sokółce Jolanta Mordas przedstawiła projekt uchwały w sprawie wspólnej obsługi finansowej Zespołu Szkół w Dąbrowie Białostockiej i Zespołu Szkół w Różanymstoku.  Powiedziała, że podjęcie tej uchwały wynika z potrzeby przeniesienia obsługi księgowej Zespołu Szkół w Różanymstoku do Zespołu Szkół w Dąbrowie Białostockiej. Poinformowała, że dotychczasowa główna księgowa Zespołu Szkół w Różanymstoku złożyła wypowiedzenie i  Dyrektor ZS w Różanymstoku, mimo szeregu działań nie znalazł kandydata na stanowisko głównego księgowego z odpowiednimi kwalifikacjami. W związku z powyższym Dyrektor ZS w Różanymstoku wystąpił  z wnioskiem do Zarządu Powiatu o przeniesienie obsługi finansowej do ZS w Dąbrowie Białostockiej. Dyrektor ZS w Dąbrowie Białostockiej wstępnie wyraził zgodę na prowadzenie wspólnej obsługi finansowej tych szkół. Szczegółowe zasady  prowadzenia wspólnej obsługi tych szkół będą określone w porozumieniu między Dyrektorami obu placówek.

 

Przewodniczący Komisji Oświaty Kultury i Sportu Anna Bogdan i Komisji Budżetu i Finansów Publicznych Jan Grusza  poinformowali, że Komisje pozytywnie zaopiniowały powyższy projekt uchwały.   

 

Przewodniczący obrad odczytał treść uchwały w sprawie wspólnej obsługi finansowej Zespołu Szkół w Dąbrowie Białostockiej i Zespołu Szkół w Różanymstoku i poprosił o przegłosowanie jej podjęcia.

 

W głosowaniu jawnym udział wzięło 19 radnych. Głosów za było 19.  Uchwała została podjęta jednogłośnie.

 

Uchwała Nr XXVII/190/05  w załączeniu  -  załącznik nr 10

 

Przewodniczący obrad Jan Kułak  ogłosił przerwę w obradach sesji w godz. 13 20  -  14 40.

 

 

Pkt 12

 

Podinspektor  Wydziału Finansowego Starostwa Powiatowego w Sokółce Jolanta Mordas przedstawiła projekt uchwały w sprawie zmiany budżetu Powiatu Sokólskiego  na rok 2005. Omówiła zmianę kwot w planie dochodów i wydatków. Powiedziała, że zmiany dochodów w budżecie powiatu dotyczą dokonanego zwiększenia wyliczonego o wskaźnik waloryzacji przysługujący za rok 2005 dla właścicieli gruntów prowadzących uprawy leśne, zmianę klasyfikacji budżetowej oraz zwiększenie dochodów z tytułu zwrotu dotacji pobranej w nadmiernej wysokości. Powiedziała, że zwiększenia  w planie wydatków  przeznacza się na wypłatę ekwiwalentów za zalesienia dla właścicieli gruntów rolnych prowadzących uprawy leśne i na zwrot dotacji pobranej w nadmiernej wysokości oraz  na składki na ubezpieczenie zdrowotne za osoby bezrobotne.

 Poinformowała, że wszystkie zmiany w budżecie Powiatu na rok 2005 zawarte są w 5 załącznikach do projektu uchwały.

 

Przewodniczący wszystkich Komisji poinformowali, że Komisje pozytywnie zaopiniowały projekt tej uchwały.

 

Przewodniczący obrad odczytał treść uchwały w sprawie zmiany budżetu Powiatu Sokólskiego na rok 2005 i poprosił o przegłosowanie jej podjęcia.

 

W głosowaniu jawnym udział wzięło 19 radnych. Głosów za było 19. Uchwała została podjęta jednogłośnie.

 

Uchwała Nr XXVII/191/05  w załączeniu  -  zał. nr 11

 

 

Pkt 13

 

Wicestarosta Cecylia Waszkiewicz, w imieniu Zarządu Powiatu, przedstawiła sprawozdanie z wykonania budżetu Powiatu Sokólskiego za rok 2004.

 

Uchwała Nr 216/05 Zarządu Powiatu Sokólskiego z dnia 8 marca 2005 r. w sprawie rocznego sprawozdania z wykonania budżetu Powiatu Sokólskiego za rok 2004 -  załącznik nr 12

 

Przewodniczący Komisji Rewizyjnej Aleksy Oleksza przedstawił pozytywną opinię Komisji o wykonaniu budżetu Powiatu Sokólskiego za 2004 r. i wniosek do Rady Powiatu o udzielenie  absolutorium Zarządowi Powiatu Sokólskiego z tytułu wykonania budżetu powiatu za rok 2004.

 

Opinia w załączeniu  -  załącznik nr 13

Wniosek w załączeniu  -  załącznik nr 14

 

Przewodniczący obrad Jan Kułak poinformował, że wniosek wraz z opinią przekazano do Regionalnej Izby Obrachunkowej w Białymstoku.

 

Pismo  z dnia 9 marca 2005 r. Nr Or.0041/22//05  -  załącznik nr 15

 

Następnie poinformował, że wpłynęły dwie uchwały z Regionalnej Izby Obrachunkowej w Białymstoku, których treść odczytał. Są to:

 

1.            Uchwała  Nr II.0131-1-17/05 Składu Orzekającego Regionalnej Izby Obrachunkowej w Białymstoku z dnia 22.03.2005 r. w sprawie wyrażenia opinii o przedłożonym przez Zarząd  Powiatu Sokólskiego sprawozdaniu z wykonania budżetu za 2004 rok  – opinia pozytywna.

 

w załączeniu  -  załącznik nr 16,

 

2.            Uchwała Nr II.0131-2-16/05 Składu Orzekającego Regionalnej Izby Obrachunkowej w Białymstoku z dnia 22.03.2005 r. w sprawie wyrażenia opinii o przedłożonym przez Komisję Rewizyjną Rady Powiatu Sokólskiego wniosku o udzielenie Zarządowi absolutorium za 2004 r.  -  wniosek spełnia wymogi określone w ustawie o samorządzie powiatowym i ustawie o finansach publicznych.

 

w załączeniu  -  załącznik nr 17.

 

Przewodniczący  obrad Jan Kułak poprosił przewodniczących komisji Rady o wyrażenie opinii o wykonaniu budżetu powiatu za rok 2004.

 

1.      Przewodniczący Komisji Budżetu i Finansów Publicznych Jan Grusza  powiedział, że Komisja rozpatrzyła sprawozdanie i jest za udzieleniem absolutorium Zarządowi,

2.      Przewodniczący Komisji Transportu, Rolnictwa, Leśnictwa i Ochrony Środowiska Eugeniusz Nalewajko stwierdził, że Komisja przyjęła sprawozdanie i jednogłośnie pozytywnie zaopiniowała wniosek za udzieleniem absolutorium Zarządowi Powiatu,

3.      Przewodnicząca Komisji Oświaty, Kultury i Sportu Anna Bogdan powiedziała, że Komisja jednogłośnie przyjęła sprawozdanie z wykonania budżetu za rok 2004,

4.      Przewodniczący Komisji Ochrony Zdrowia, Opieki Społecznej i Bezpieczeństwa Publicznego Krzysztof Szczebiot stwierdził, że Komisja wyraziła pozytywną opinię o sprawozdaniu i jest za udzieleniem absolutorium Zarządowi Powiatu.

 

Radny Mieczysław Kazimierz Baszko stwierdził, że chociaż wykonanie budżetu  Powiatu Sokólskiego w 2004 r. przebiegało prawidłowo i  nie ma żadnych zastrzeżeń do członków Zarządu, to ma jednak  pretensje  do samego Starosty, który podejmuje decyzje  jednoosobowo, według  własnego „widzimisię”. Jako przykład podał wydarzenie  z ubiegłego roku, które dotyczyło organizacji wyjazdu młodych piłkarzy  z Sokółki do Słubic celem startu w turnieju Piłkarska Kadra Czeka. Wtedy to Zarząd Powiatu podjął decyzję o dofinansowaniu transportu piłkarskiej drużyny w kwocie ok.3000 zł. Wbrew tym ustaleniom Starosta pieniędzy nie dał informując, że nie można dofinansowywać  jednostki budżetowej niższego szczebla przez wyższy szczebel. Znając ten przepis chciałem wziąć rachunek na Starostwo, ale powiedziano mi, że tego nie mogę zrobić – powiedział radny Baszko. Następnie powiedział, że nie może być tak, że rządzi u nas prywata, a pieniądze dostają tylko wybrani. Dotyczy to m.in. sytuacji przyznawania środków z Powiatowego Urzędu Pracy, którymi również dysponuje Starosta i również decyduje, któremu wójtowi, czy innemu pracodawcy, dać lub nie dać pieniądze. Powiedział, że jest przeciwny  udzieleniu absolutorium Zarządowi Powiatu, ze względu na decyzje Starosty.

 

Przewodniczący obrad Jan Kułak powiedział, że zgodnie z ustawą o samorządzie powiatowym,  absolutorium udziela się lub się nie udziela Zarządowi Powiatu, a nie Staroście i tylko w przypadku, gdy budżet jest źle realizowany. Do oceny wykonania budżetu są powołane odpowiednie organy i dlatego wniosek personalny pod adresem Starosty, jako Przewodniczącego Zarządu nie może być zrealizowany. Przypomniał, że w wydatkach nie może być dowolności, a skarbnik może wydać tyle ile ma.

 

Przewodniczący obrad Jan Kułak odczytał treść uchwały w sprawie udzielenia absolutorium Zarządowi Powiatu Sokólskiego i poprosił o  przegłosowanie jej przyjęcia.

 

W głosowaniu jawnym udział wzięło 19 radnych. Głosów za było 18, przeciw 1. Uchwała została podjęta..

 

Uchwała Nr XVII/192/05  w załączeniu  -  załącznik nr 18

 

Przewodniczący obrad Jan Kułak pogratulował Staroście i Zarządowi Powiatu dobrej współpracy z Radą Powiatu i życzył sukcesów w pozyskiwaniu dodatkowych środków do budżetu.

 

Starosta Franciszek Budrowski w imieniu własnym i Zarządu podziękował Radzie Powiatu za pozytywną ocenę pracy Zarządu oraz Komisji Rewizyjnej, która oceniała sprawozdanie oraz wszystkim Przewodniczącym Komisji za sprawną ocenę wykonywania budżetu w 2004 r. i zrozumienie dla potrzeby wprowadzania ciągłych zmian w  uchwale budżetowej Nadmienił, że co czwarta złotówka z budżetu Powiatu została przeznaczona na inwestycje. Podziękował również pracownikom Starostwa Powiatowego za wniesiony wkład pracy w opracowywanie wniosków do programów unijnych jak i radnemu Baszce bez którego byłoby smutno, a kwota o którą toczy się  spór, to zaledwie znikomy procent całego budżetu. Dodał, że radny Baszko popełnił błąd, na który są dokumenty i poprosił o 5 minut przerwy. Powiedział, że myśli, że rok bieżący nie będzie gorszy od roku poprzedniego i również w tym roku uda się pozyskać dodatkowe pieniądze do budżetu Powiatu. Następnie Starosta poprosił o przerwę w obradach sesji celem przygotowanie się do udzielenia odpowiedzi na zarzuty radnemu Baszko i przedstawienie stosownych dokumentów.

 

Przewodniczący obrad Jan Kułak  ogłosił przerwę w obradach sesji w godz. 14 20  -  14 30.

 

 

Pkt 14

 
Kierownik Wydziału Oświaty, Kultury i Sportu Katarzyna Nowak, z upoważnienia Zarządu Powiatu, udzieliła odpowiedzi na zapytanie radnego Baszki w sprawie sytuacji na budowie hali sportowej przy Zespole Szkół w Sokółce. Poinformowała, że zgodnie z umową z dnia 12 maja 2003 r. zawartą pomiędzy Zarządem Powiatu Sokólskiego i PPUH „Geno” w Sokółce,  termin zakończenia budowy hali sportowej przy ZS w Sokółce  ustalono na 10 maja 2005 r. Realizacja inwestycji przebiega zgodnie z harmonogramem, według którego na II kwartał 2005 r. przewidziane były do realizacji podejścia, podjazdy, odwodnienia, drogi przeciwpożarowe, urządzenie terenu oraz ułożenie podłogi sportowej i montaż usprzętowienia. Dodatkowe roboty wynikłe podczas  realizacji hali związane były ze wskazaniami  inspektorów nadzoru i projektanta oraz w związku ze zmianą przepisów zmiany przepisów przeciwpożarowych . Projekt był opracowany na przełomie  roku 2001/2002, do realizacji przystąpiono w 2003 r. Zmiany w projekcie drogowym dotyczą m.in. wprowadzenia odwodnienia liniowego, zwiększenia ilości studni chłonnych, rezygnacji z podlinii dla osób niepełnosprawnych  wynikły ze wskazań inspektora nadzoru robót drogowych. Zmiana hydrantów wynikła z nowelizacji przepisów przeciwpożarowych. Zmiana farby ognioochronnej do malowania konstrukcji stalowej  dachu wynikła stąd, że zaprzestano produkcji farby  wskazanej w projekcie. Zmiana w wyposażeniu sanitarnym polegająca na zastąpieniu wyposażenia fajansowego na porcelanowe podyktowana została większą trwałością i estetyką tego wyposażenia potwierdzoną przez inspektora nadzoru robót sanitarnych.

 

Radny Krzysztof Szczebiot zapytał, czy planuje się  parking dla osób  niepełnosprawnych?

 

Katarzyna Nowak odpowiedziała, że od strony ulicy Mickiewicza planowany jest bezpośredni łagodny wjazd, a od strony ulicy Polnej będzie parking dla wszystkich pojazdów.

 

 

Pkt 15

 

Przewodniczący obrad Jan Kułak odczytał pismo z Ministerstwa Edukacji Narodowej i Sportu w sprawie podjętego na poprzedniej sesji Stanowiska Rady Powiatu w sprawie organizacji roku szkolnego.

Poinformował, że też jest odpowiedź z PZD w Sokółce  w sprawie podania osób odpowiedzialnych za  zimowe utrzymanie dróg w powiecie.

Następnie odczytał  odpowiedź Zarządu Powiatu Sokólskiego na wniosek radnego Baszki w sprawie dofinansowania realizacji gminnej inwestycji drogowej Kamionka Stara-Bobrowniki.

Przewodniczący Rady poinformował, że Wojewoda Podlaski nadesłał rozstrzygnięcie nadzorcze stwierdzające nieważność uchwały Nr XXVI/170/05 Rady Powiatu Sokolskiego z dnia 28 lutego 2005 r. w sprawie umorzenia kary umownej.

 

Pismo Zarządu Powiatu z dnia  29.03.05 r. w załączeniu – zał. nr 19

Pismo Wojewody Podlaskiego Nr PN.II.0911-14/05 z dnia 25 lutego 2005 r. – zał. nr 20

 

Starosta Franciszek Budrowski jeszcze raz podziękował wszystkim radnym za udzielenie absolutorium i powiedział, że na prośbę większości radnych odstępuje od wyjaśniania po raz kolejny sprawy dofinansowania wyjazdu trampkarzy do Słubic.

 

Wobec wyczerpania się porządku obrad sesji Przewodniczący obrad Jan Kułak zamknął obrady XXVII  sesji    Rady Powiatu Sokólskiego o godzinie 1445.

 

 

Protokółowała

 

Janina Wojciechowska

Przewodniczący obrad

 

Jan Kułak