Protokół z XXV sesji Rady Powiatu

Osoba odpowiedzialna za treść informacji: Janina Wojciechowska
PROTOKÓŁ NR XXV/05 obrad XXV sesji Rady Powiatu Sokólskiego w dniu 28 stycznia 2005r. PROTOKÓŁ NR XXV/05

PROTOKÓŁ  NR  XXV/05

 

obrad XXV sesji  Rady  Powiatu  Sokólskiego

w dniu  28  stycznia 2005 r.

Sesję rozpoczęto o godz. 12-tej. Sesja odbyła się w sali konferencyjnej w budynku Starostwa Powiatowego w Sokółce ul. Marszałka J. Piłsudskiego 8.

Obrady XXV sesji Rady Powiatu otworzył i poprowadził Przewodniczący  Rady Powiatu Jan Kułak. Obrady sesji protokółowała Janina Wojciechowska inspektor w Starostwie Powiatowym w Sokółce. Na podstawie listy obecności  radnych  Przewodniczący obrad stwierdził,  że  w chwili otwarcia obrad sesji w sesji uczestniczy  18 radnych, co stanowi większość  składu  Rady. Rada Powiatu może obradować i podejmować ważne uchwały.

 

Lista  obecności radnych  w załączeniu – załącznik nr 1

Lista obecności zaproszonych  gości  w załączeniu – załącznik nr 2

 

Przewodniczący Rady powitał wszystkich radnych  i  zaproszonych gości.

W obradach sesji uczestniczyły również Wicestarosta Powiatu Sokólskiego Cecylia Waszkiewicz i Sekretarz Powiatu Anna Szydłowska.

 

 

Pkt  2

 

Przewodniczący obrad Jan Kułak stwierdził, że wszyscy radni otrzymali porządek obrad dzisiejszej sesji. Zapytał, czy są wnioski o zmianę przedstawionego porządku obrad.

 

Wniosków w sprawie zmiany w porządku obrad nie zgłoszono.

 

Porządek obrad  XXV  sesji jest następujący:

 

1.      Otwarcie sesji.

2.      Przyjęcie porządku obrad.

3.      Przyjęcie protokółu z poprzedniej XXIV sesji Rady Powiatu. 

4.      Sprawozdanie z prac Zarządu między sesjami.

5.      Interpelacje i zapytania radnych.

6.      Sprawozdanie Starosty z wykonania uchwał Rady Powiatu za 2004 r.

7.      Sprawozdanie Komisji Rewizyjnej Rady Powiatu Sokólskiego z wykonania planu kontroli za rok 2004.

8.      Sprawozdanie  z prac stałych Komisji Rady Powiatu za 2004 r.

1) Transportu, Rolnictwa, Leśnictwa i Ochrony Środowiska,

2)  Budżetu i Finansów Publicznych,

3)     Ochrony Zdrowia, Opieki Społecznej i Bezpieczeństwa Publicznego,

4)     Oświaty, Kultury i Sportu.

9.      Uchwalenie planu pracy Rady Powiatu na rok 2005.

10. Zatwierdzenie planu kontroli Komisji Rewizyjnej Rady Powiatu Sokólskiego na rok 2005.

11. Zatwierdzenie planu pracy komisji stałych Rady Powiatu na rok 2005.

12. Podjęcie uchwały w sprawie zatwierdzenia projektu zestawienia przychodów i wydatków Powiatowego Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej na 2005 r.

13. Podjęcie uchwały w sprawie ustalenia regulaminu wynagradzania nauczycieli zatrudnionych w szkołach i placówkach, dla których Powiat Sokólski jest organem prowadzącym.

14. Podjęcie uchwały w sprawie ustalenia trybu udzielania i rozliczania dotacji dla szkół niepublicznych o uprawnieniach szkół publicznych wpisanych do ewidencji prowadzonej przez Starostwo Powiatowe w Sokółce,

15. Podjęcie uchwały w sprawie umorzenia kary umownej.

16. Podjęcie uchwały w sprawie przystąpienia do stowarzyszenia – Podlaska Regionalna Organizacja Turystyczna.

17. Podjęcie uchwały w sprawie zmiany budżetu Powiatu Sokólskiego na rok 2005.

18. Odpowiedzi na interpelacje i zapytania radnych.

19. Wnioski i oświadczenia radnych.

 

 

Pkt 3

 

Przewodniczący obrad poprosił o przyjęcie Protokółu z poprzedniej XXIV sesji Rady Powiatu z dnia  22  grudnia 2005 r., który był wyłożony do publicznego wglądu  na 7 dni przed dzisiejszą sesją.

Uwag do treści protokółu nie wniesiono. Przewodniczący obrad zarządził przegłosowanie  jego przyjęcia.

W głosowaniu  jawnym udział wzięło 18  radnych. Głosów za było 18.  Protokół  z poprzedniej sesji został przyjęty jednogłośnie.

 

 

Pkt 4

 

Sprawozdanie  z działalności Zarządu Powiatu w okresie między sesjami złożył Starosta Franciszek Budrowski,  który poinformował, że  w tym czasie odbyły się trzy posiedzenia  Zarządu   w dniach:  30 grudnia 2004 r., 12  i 19 stycznia 2005 r.

 

Sprawozdanie w załączeniu  -  zał. nr 3

 

 

Pkt 5

 

Interpelacji i zapytań radnych nie zgłoszono.

 

 

Pkt 6

 

Starosta Franciszek Budrowski złożył sprawozdanie z wykonania uchwał Rady Powiatu Sokólskiego za II półrocze 2004 r.

 

Sprawozdanie w załączeniu – zał. nr 4

 

Przybył radny Krzysztof Szczebiot.

 

Przewodniczący obrad Jan Kułak odczytał odpowiedź Podlaskiego Oddziału Narodowego Funduszu Zdrowia w Białymstoku na stanowisko Radę Powiatu Sokólskiego przyjęte na sesji w dniu 22 grudnia 2004 r. dotyczące zabezpieczenia świadczeń zdrowotnych na terenie Powiatu Sokólskiego. Następnie zauważył, że w powyższej odpowiedzi przepisano artykuły z ustawy o świadczeniach opieki zdrowotnej finansowanych ze środków publicznych, z których wynikają  procedury  kontraktowania świadczeń, natomiast nie zawiera ona żadnej odpowiedzi merytorycznej. Z powyższych  wyjaśnień wynika,  że Narodowy Fundusz Zdrowia uważa, że podmiotami powołanymi do świadczenia usług zdrowotnych  w naszym powiecie są trzy zoz-y, które w rzeczywistości zdane są tylko na siebie i ewentualną pomoc organu prowadzącego. Stwierdził, że brak kontraktu  na opiekę stomatologiczną w szkołach zbliża nas niechybnie do sytuacji starożytnej Sparty, w której strącano chore dzieci ze skały. Dodał, że warto już wyzbyć się złudzeń, że czyniąc cokolwiek złego naszym podmiotom zdrowia uratujemy sytuację w ochronie zdrowia. Powiedział, że odpowiedź Oddziału NFZ na nasze stanowisko  należy potraktować jako mało poważną.

 

Pismo Podlaskiego Oddziału NFZ  nr MPS-062-01/05 – w załączeniu – zał. nr 5

 

Starosta Franciszek Budrowski uzupełniając powyższą wypowiedź dodał, że obecnie nocna i świąteczna opieka zdrowotna w powiecie  jest realizowana przez Wojewódzką Stację Pogotowia Ratunkowego w Białymstoku, która ma swoją siedzibę w NZOZ „Medyk” w Sokółce, przy ul. Piłsudskiego 8 i to właśnie w tym przypadku NFZ złamał własne prawo podpisując kontrakt z podmiotem, który nie ma zaplecza ambulatoryjnego. Poinformował, że aby wprowadzić opiekę lekarską po godzinie 18-tej i w święta, należało mieć wskazanie od lekarzy podstawowej opieki zdrowotnej podmiotu, który ma sprawować taką opiekę. W takiej  sytuacji   szpital w Sokółce, który również ubiegał się o ten kontrakt,  traci rocznie 500 tys. zł, ponieważ niepubliczne zakłady podstawowej opieki zdrowotnej wskazały Wojewódzką Stację Pogotowia Ratunkowego  do zapewnienia tej opieki. Ponadto należy dodać, że wiadomym jest fakt, że pogotowie  uzależniło wskazanie ich kandydatury na opiekę nocną i świąteczną, od zapewniania lekarzom dyżurów w tym pogotowiu. Przypomniał, że od wielu lat świadczenia takie były udzielane w szpitalnych izbach przyjęć, co było gwarantem uzyskania przez pacjentów pełnej pomocy medycznej. Wszyscy mogli więc otrzymać pomoc w jednym miejscu, bez względu na przyczynę zgłoszenia. Przez całą dobę wykorzystywano zaplecze diagnostyczne i specjalistyczne, co dawało ludziom poczucie bezpieczeństwa. Następnie poinformował, że wobec takiej sytuacji Zarząd Powiatu Sokólskiego wystosował list protestacyjny do NFZ dotyczący pozbawienia mieszkańców właściwej opieki w dni świąteczne i po godzinie 18-tej.

 

Członek Zarządu Powiatu Zbigniew Tochwin zaproponował, aby Rada Powiatu poparła protest  Zarządu Powiatu, ponieważ umowa z pogotowiem ma charakter tymczasowy i narusza bezpieczeństwo pacjentów. Powodem tego jest brak zaplecza ambulatoryjnego, co bardzo wydłuża czas interwencji lekarskiej u pacjentów. Niedopuszczalne jest również odsyłanie ze względu na brak kontraktu nie załatwionych pacjentów ze szpitala, który przecież dysponuje bardzo dobrym zapleczem ambulatoryjnym. Następnie dodał, że nie ma żadnego racjonalnego uzasadnienia, aby tę opiekę sprawowało pogotowie tylko dlatego, że jest jednostką organizacyjną Urzędu Marszałkowskiego, który za wszelką cenę  chce zapewnić finansowanie tej jednostce. Dotychczas funkcje te pełniły izby przyjęć, a pogotowie służyło jedynie do przywiezienia pacjenta. Stwierdził, że  Podlaski Oddział Narodowego Funduszu Zdrowia dotychczas nie przedstawił kalkulacji kosztów i wymogów na kontraktowanie  nocnej i świątecznej opieki medycznej. Zaproponował, aby na dzisiejszej sesji przygotować stanowisko w tej sprawie lub udzielić poparcia stanowisku Zarządu Powiatu i zażądać od  NFZ rzetelnej odpowiedzi na nasze protesty. Poprosił o przegłosowanie swego wniosku.

 

Przewodniczący Komisji Ochrony Zdrowia, Opieki Społecznej i Bezpieczeństwa Publicznego Krzysztof Szczebiot powiedział, że przy kontraktowaniu usług na nocną opiekę medyczną najwyraźniej zapomniano, że jeszcze dwa lata temu w sokólskim szpitalu z wielką pompą otwierano oddział ratunkowy, który jest przygotowany do kompleksowego udzielania pomocy i dodał, że popiera   wniosek swego przedmówcy.

 

Starosta Franciszek Budrowski odczytał treść stanowiska Zarządu Powiatu i wyjaśnił, że niektóre szpitale w województwie mają jednak zawarte kontrakty na tę opiekę medyczną. Taka sytuacja jest tylko  w dawnym województwie białostockim, gdzie nie domówiono się w tej sprawie. Poinformował, że w poniedziałek był na spotkaniu w Oddziale NFZ, które wypadło żenująco, ponieważ dyrektor oddziałuwcale się nie odzywał, a prowadzący spotkanie jedynie „napuszczali” na siebie osoby biorące udział w  negocjacjach. Stwierdził, że nie wie,  po co tak naprawdę Dyrektor Oddziału zapraszał ich na to spotkanie.

 

Przewodniczący Komisji Ochrony Zdrowia, Opieki Społecznej i Bezpieczeństwa Publicznego Krzysztof Szczebiot zaproponował, aby w stanowisku uwzględnić potrzebę uzyskiwania opieki kompleksowej,  tzn. z diagnostyką,  chirurgią i pediatrią włącznie. Ten warunek można spełnić świadcząc usługi tylko w szpitalach.

 

Przewodniczący obrad Jan Kułak wskazał na konieczność  przestrzegania procedur prawnych przez Narodowy Fundusz Zdrowia. Następnie zarządził przegłosowanie wniosku w sprawie przyjęcia stanowiska popierającego stanowisko Zarządu Powiatu.

 

W głosowaniu udział wzięło 19 radnych. Głosów za było 18. Wstrzymał się od głosu 1 radny.  

 

 

Pkt 7

 

Aleksy Oleksza Przewodniczący Komisji Rewizyjnej przedstawił Sprawozdanie Komisji Rewizyjnej z realizacji rocznego planu kontroli w2004 r.

 

Sprawozdanie  w załączeniu  -  załącznik nr  6

 

 

Pkt 8

 

Przewodniczący obrad poprosił Przewodniczących Komisji Rady Powiatu Sokólskiego o złożenie sprawozdań z działalności stałych Komisji za rok 2004.

Sprawozdania złożyli:

-         Eugeniusz Nalewajko Przewodniczący Komisji z działalności Komisji Transportu, Rolnictwa, Leśnictwa i Ochrony Środowiska,

-         Jan Grusza Przewodniczący Komisji z działalności Komisji Budżetu i Finansów Publicznych,

-         Kazimierz Łabieniec Zastępca Przewodniczącego Komisji z działalności Komisji Oświaty, Kultury i Sportu,

-         Krzysztof Szczebiot Przewodniczący Komisji  z działalności Komisji Ochrony Zdrowia, Opieki Społecznej i Bezpieczeństwa Publicznego,

 

Sprawozdania w załączeniu  -  załączniki Nr  7, 8, 9 i 10.

 

Przewodniczący obrad powiedział, że za sprawami, którymi zajmowały się poszczególne Komisje w 2004 r. kryją się wszystkie problemy wynikające z  zadań nałożonych przez ustawę o  samorządzie powiatowym i wszystkie inne problemy społeczne. Stwierdził, że Rada Powiatu przyjęła do wiadomości przedstawione sprawozdania.

 

 

Pkt 9

 

Przewodniczący obrad Jan Kułak przedstawił  projekt planu pracy Rady Powiatu na 2005 r. i zapytał, czy są propozycje do jego zmiany lub uzupełnienia. Nadmienił, że w trakcie bieżącej działalności plan ten będzie mógł być zmieniony lub rozszerzony o sprawy, których w tej chwili nie można przewidzieć.

 

Uwag do planu pracy Rady Powiatu na rok 2005 nie zgłoszono.

 

Przewodniczący odczytał treść uchwały w sprawie uchwalenia planu pracy Rady Powiatu Sokólskiego na rok 2005 i poprosił o przegłosowanie jej podjęcia.

 

W głosowaniu jawnym udział wzięło 19 radnych. Głosów za było 19.  Uchwała została podjęta jednogłośnie.

 

Uchwała Nr XXV/164/05  w załączeniu  -  załącznik nr 11

 

 

Pkt 10

 

Przewodniczący Komisji Rewizyjnej Aleksy Oleksza przedstawił projekt planu Kontroli Komisji Rewizyjnej na rok  2005.

 

Uwag do planu kontroli nie zgłoszono.

 

Przewodniczący obrad odczytał treść uchwały w sprawie zatwierdzenia planu kontroli Komisji Rewizyjnej  na rok 2005 i poprosił o przegłosowanie jej podjęcia.

 

W głosowaniu jawnym udział wzięło 19 radnych. Głosów za było 19.  Uchwała została podjęta jednogłośnie.

 

Uchwała Nr XXV/165/05  w załączeniu  -  załącznik nr 12

 

 

Pkt 11

 

Przewodniczący obrad poprosił o przedstawienie planów pracy stałych  Komisji na rok 2005.

 

1) Przewodnicząca Komisji Anna Bogdan przedstawiła plan pracy Komisji Oświaty, Kultury i Sportu.

2) Przewodniczący Komisji Jan Grusza przedstawił plan pracy Komisji   Budżetu i Finansów Publicznych.

3) Przewodniczący Krzysztof Szczebiot przedstawił plan pracy Komisji Ochrony Zdrowia, Opieki Społecznej i Porządku Publicznego.

4) Przewodniczący Komisji Eugeniusz Nalewajko przedstawił plan pracy Komisji Transportu, Rolnictwa, Leśnictwa i Ochrony Środowiska.

 

Radni nie zabrali głosu w sprawie przedstawionych planów pracy Komisji.

 

Przewodniczący  obrad odczytał treść uchwały w sprawie  zatwierdzenia planu pracy komisji stałych Rady Powiatu  na rok 2005 i poprosił o przegłosowanie jej podjęcia.

 

W głosowaniu jawnym udział wzięło 19 radnych. Głosów za było 19.  Uchwała została podjęta jednogłośnie.

 

Uchwała Nr XXV/166/05  w załączeniu  -  załącznik nr 13

 

Przewodniczący obrad Jan Kułak  ogłosił przerwę w obradach sesji w godz. 13 50  -  14 05

 

 

Pkt 12

 

Kierownik Wydziału Ochrony Środowiska, Rolnictwa i Leśnictwa Tadeusz Tumiel przedstawił projekt uchwały w sprawie zatwierdzenia zestawienia przychodów i wydatków Powiatowego Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej na rok 2005. Powiedział, że zgodnie z art.420 ustawy Prawo ochrony środowiska  Rada Powiatu zatwierdza projekt zestawienia przychodów i wydatków Powiatowego Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej na dany rok. Zarząd Powiatu w dniu 12 stycznia 2005 r. uchwalił podział wydatków tego funduszu na rok 2005 i obecnie przedkłada Radzie Powiatu do zatwierdzenia.

 

Przewodniczący Komisji Transportu, Rolnictwa i Ochrony Środowiska Eugeniusz Nalewajko  i Przewodniczący Komisji Budżetu i Finansów Publicznych Jan Grusza poinformowali, że Komisje pozytywnie zaopiniowały przedstawiony projekt uchwały.

 

Przewodniczący obrad odczytał treść uchwały w sprawie zatwierdzenia zestawienia przychodów i wydatków Powiatowego Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej na rok 2005 i poprosił o przegłosowanie jej podjęcia.

 

W głosowaniu jawnym udział wzięło 17 radnych. Głosów za było 17. Uchwała została podjęta jednogłośnie.

 

Uchwała Nr XXV/167/05  w załączeniu  -  zał. nr 14

 

 

Pkt 12

 

Podinspektor  w Wydziale Oświaty, Kultury i Sportu Starostwa Powiatowego w Sokółce Anetta Zubrzycka  przedstawiła projekt uchwały w sprawie ustalenia regulaminu wynagradzania nauczycieli w szkołach i placówkach, dla których organem prowadzącym jest Powiat Sokólski. Poinformowała, że nowelizacja ustawy Karta Nauczyciela nałożyła  na organy prowadzące szkoły obowiązek corocznego określania w drodze regulaminu zasad wynagradzania nauczycieli. Regulamin został uzgodniony z następującymi związkami zawodowymi:

1)    Zarządem Oddziału Zawiązku Nauczycielstwa Polskiego w Sokółce,

2)    NSZZ „Solidarność” Pracowników Oświaty i Wychowania w Sokółce,

3)    NSZZ „Solidarność” Pracowników Oświaty i Wychowania w Różanymstoku,

4)    NSZZ „Solidarność” Pracowników Oświaty i Wychowania w Dąbrowie Białostockiej.

 

Przewodniczący Komisji Oświaty i Wychowania i Komisji Budżetu i Finansów Publicznych Jan Grusza poinformowali, że Komisje pozytywnie zaopiniowały przedstawiony projekt uchwały.

 

Przewodniczący obrad odczytał treść uchwały w  sprawie ustalenia regulaminu wynagradzania nauczycieli w szkołach i placówkach, dla których organem prowadzącym jest Powiat Sokólski i poprosił o przegłosowanie jej podjęcia.

 

W głosowaniu jawnym udział wzięło 17 radnych. Głosów za było 17. Uchwała została podjęta jednogłośnie.

 

Uchwała Nr XXV/168/05  w załączeniu  -  zał. nr 15

 

 

Pkt 14

 

Podinspektor  w Wydziale Oświaty, Kultury i Sportu Starostwa Powiatowego w Sokółce Anetta Zubrzycka  przedstawiła projekt uchwały w sprawie ustalenia trybu udzielania i rozliczania dotacji dla szkół niepublicznych o uprawnieniach szkół publicznych oraz placówek niepublicznych wpisanych do ewidencji prowadzonej przez Starostwo Powiatowe w Sokółce. Poinformowała, że zmiana ustawy o systemie oświaty spowodowała przejście z dniem 1 stycznia 2005 r. młodzieżowych ośrodków wychowawczych z systemu opieki społecznej do systemu oświaty. W związku z powyższym nastąpiła konieczność opracowania nowej uchwały regulującej zasady udzielania i rozliczania dotacji dla szkół  i placówek niepublicznych wpisanych do ewidencji prowadzonej przez Starostwo Powiatowe w Sokółce.

 

Przewodniczący Komisji Oświaty, Kultury i Sportu i Komisji Budżetu i Finansów Publicznych Jan Grusza poinformowali, że Komisje pozytywnie zaopiniowały przedstawiony projekt uchwały.

 

Przewodniczący obrad odczytał treść uchwały w sprawie ustalenia trybu udzielania i rozliczania dotacji dla szkół niepublicznych o uprawnieniach szkół publicznych oraz placówek niepublicznych wpisanych do ewidencji prowadzonej przez Starostwo Powiatowe w Sokółce i poprosił o przegłosowanie jej podjęcia.

 

W głosowaniu jawnym udział wzięło 18 radnych. Głosów za było 1. Uchwała została podjęta jednogłośnie.

 

Uchwała Nr XXV/169/05  w załączeniu  -  zał. nr 16

 

 

Pkt 15

 

Wicestarosta Cecylia Waszkiewicz przedstawiła projekt uchwały w sprawie umorzenia kary umownej wykonawcy robót Przedsiębiorstwu Produkcyjno –Usługowo - Handlowym „Geno” w Sokółce,  za opóźnienie prac przy budowie Hali Sportowej przy Zespole Szkół w Sokółce . Powiedziała, że kara umowna została naliczona przede wszystkim w celu zdyscyplinowania wykonawcy w związku z nieterminowym wykonaniem części robót przy budowie hali sportowej przy Zespole Szkół w Sokółce. Zasadność umorzenia przedmiotowej kary wynika z faktu, że 26-dniowe przekroczenie terminu nie wpłynęło na postęp realizacji całości inwestycji, ponieważ zaległe prace wykonano bez dodatkowych obciążeń finansowych i organizacyjnych Powiatu. Ponadto niewspółmierna wydaje się także wysokość kary w stosunku do rzeczywistego naruszenia postanowień umowy i skutków jej naruszenia. Opóźnienie  wynikło z większego zakresu robót, niż to zakładały przedmiary robót załączone do dokumentacji przetargowej, oczekiwanie na odpowiedź w zakresie wątpliwości co do treści dokumentacji technicznej, innych nieprzewidzianych  okoliczności (opady śniegu w październiku spowodowały konieczność wykonania dodatkowych prac porządkowych). Podkreślić też należy, że w tym czasie realizowana była w zamian za opóźnienie inna część robót. Następnie powiedziała, że Kodeks cywilny przewiduje możliwość uchylenia się od obowiązku zapłaty kary umownej, gdy zobowiązanie zostało w znacznej części wykonane lub gdy  kara jest rażąco wygórowana. Stwierdziła, że umorzenie kary odpowiada zasadności regulacji zawartych w Kodeksie cywilnym, przy uwzględnieniu stanu faktycznego sprawy.

 

Przewodniczący Komisji Budżetu i Finansów Publicznych Jan Grusza poinformował, że Komisja pozytywnie zaopiniowała przedstawiony projekt uchwały.

 

Przewodniczący obrad odczytał treść uchwały w sprawie umorzenia kary umownej i poprosił o przegłosowanie jej podjęcia.

 

W głosowaniu jawnym udział wzięło 17 radnych. Głosów za było 14, przeciw 1 , wstrzymało się od głosu 2 radnych. Uchwała została podjęta.

 

Uchwała Nr XXV/170/05  w załączeniu  -  zał. nr 17

 

 

Pkt 16

 

Wicestarosta Cecylia Waszkiewicz przedstawiła projekt uchwały w sprawie przystąpienia do stowarzyszenia – Podlaska Regionalna Organizacja Turystyczna. Powiedziała, że jednym z wielu zadań publicznych powiatu o charakterze ponad gminnym są  zadania w zakresie kultury fizycznej i turystyki. Przystępując do Podlaskiej Regionalnej Organizacji Turystycznej chcemy włączyć nasz powiat w działania mające na celu rozwijanie turystyki na naszym terenie, ponieważ  tereny naszego powiatu są  szczególnie atrakcyjne przyrodniczo i nieskażone  przez przemysł. Walory te należy  promować w całej Polsce i poza jej granicami i właśnie do tego potrzebne są nowe metody i środki operacyjne, które może zapewnić nam ta organizacja turystyczna. Włączenie się w internetowy system informacji turystycznej, profesjonalna  promocja kilkunastu samorządów z  województwa podlaskiego,  przyniesie nam lepsze efekty niż samodzielne promowanie się. Stwierdziła, że turystykę należy  postrzegać jako szansę rozwoju  aktywności gospodarczej terenu. Następnie przedstawiła cele jakie realizuje Podlaska Regionalna Organizacja Turystyczna. Są to:

1)     kreowanie pozytywnego i atrakcyjnego wizerunku regionu na krajowych i zagranicznych rynkach turystycznych ,

2)     opracowanie i rozwijanie działań na rzecz promocji i rozwoju turystyki, a w szczególności: inicjowania i kreowania działań społecznych i gospodarczych na rzecz turystyki, inicjowania, opiniowania i wspomagania planów rozwoju i modernizacji infrastruktury turystycznej, integracji gmin i powiatów na w zakresie działań na rzecz turystki, koordynacji wszelkich działań proturystycznych,  stwarzania warunków dla powstania i programowania produktów turystycznych,

3)     propagowanie i podejmowanie działań na rzecz ekologii i ochrony środowiska,

4)     doskonalenie kadr, prowadzenie badań marketingowych w zakresie turystyki oraz ich  analizy,

5)     koordynacja systemu informacji turystycznej w regionie.

 

Poinformowała, że z tytułu przynależności do Podlaskiej Regionalnej Organizacji Turystycznej, Powiat  będzie opłacał roczną składkę członkowską  za 2005 r. w kwocie 5000 zł.

 

Przewodniczący Komisji Oświaty, Kultury i Sportu Anna Bogdan i Komisji Budżetu i Finansów Publicznych Jan Grusza poinformowali, że Komisje pozytywnie zaopiniowały przedstawiony projekt uchwały.

 

Przewodniczący obrad odczytał treść uchwały w sprawie przystąpienia do stowarzyszenia – Podlaska Regionalna Organizacja Turystyczna i poprosił o przegłosowanie jej podjęcia.

 

W głosowaniu jawnym udział wzięło 18 radnych. Głosów za było 18. Uchwała została podjęta jednogłośnie.

 

Uchwała Nr XXV/171/05  w załączeniu  -  zał. nr 18

 

 

Pkt 17

 

Podinspektor  Wydziału Finansowego Starostwa Powiatowego w Sokółce Jolanta Mordas przedstawiła projekt uchwały w sprawie zmiany budżetu Powiatu Sokólskiego  na rok 2005. Omówiła zmianę kwot w planie dochodów i wydatków, które omówiła. Powiedziała, że zmiany dochodów w budżecie powiatu dotyczą  m.in. zwiększenia dochodów w dziale „Drogi publiczne powiatowe” w związku z zawartymi z gminami umowami na finansowanie inwestycji drogowych (przebudowa ciągu komunikacyjnego łączącego przejścia trzy przejścia graniczne Kuźnica-Nowy Dwór i Lipszczany –II etap- i  przebudowa ciągu komunikacyjnego łączącego trzy przejścia  graniczne Bobrowniki – Kuźnica –I etap). Wyjaśniła, że kwota 714 852 zł pochodzi z funduszy strukturalnych na przebudowę ciągu komunikacyjnego łączącego trzy przejścia graniczne Kuźnica – Nowy Dwór i Lipszczany (II etap). Przy omawianiu zmian w planie wydatków zwróciła uwagę na zwiększenie wydatków na inwestycje drogowe przeznaczone m.in. na przebudowę drogi powiatowej Rozedranka Stara – Rozedranka Nowa – Podkamionka do drogi krajowej nr 19.

 

Powiedziała, że wszystkie zmiany w budżecie Powiatu na rok 2004 zawarte są w 6 załącznikach do projektu uchwały.

 

Przewodniczący wszystkich Komisji poinformowali, że Komisje pozytywnie zaopiniowały projekt tej uchwały.

 

Przewodniczący obrad odczytał treść uchwały w sprawie zmiany budżetu Powiatu Sokólskiego na rok 2005 i poprosił o przegłosowanie jej podjęcia.

 

W głosowaniu jawnym udział wzięło 18 radnych. Głosów za było 18. Uchwała została podjęta jednogłośnie.

 

Uchwała Nr XXV/172/05  w załączeniu  -  zał. nr 19

 

 

Pkt 18

 

Odpowiedzi na interpelacje i zapytania radnych nie było.

 

 

Pkt 19

 

Przewodniczący Rady Powiatu Jan Kułak odczytał stanowisko Rady Powiatu popierające protest Zarządu Powiatu Sokólskiego w sprawie zmian w zabezpieczeniu świadczeń w zakresie ambulatoryjnej nocnej i świątecznej opieki medycznej skierowane od Podlaskiego Oddziału Narodowego Funduszu Zdrowia i poprosił o przegłosowanie jego przyjęcia.

W głosowaniu udział wzięło 18 radnych. Za przyjęciem stanowiska głosowało 18 radnych. Stanowisko Rady Powiatu zostało przyjęte jednogłośnie.

 

Stanowisko w załączeniu – załącznik nr 20

 

Wobec wyczerpania się porządku obrad sesji Przewodniczący obrad Jan Kułak zamknął obrady XXV  sesji    Rady    Powiatu  Sokólskiego  o  godzinie 14 30.

 

 

Protokółowała

 

 Janina Wojciechowska

Przewodniczący obrad

 

 Jan Kułak