Protokół z III sesji Rady Powiatu

Osoba odpowiedzialna za treść informacji: Janina Wojciechowska
PROTOKÓŁ NR III/06 obrad III sesji Rady Powiatu Sokólskiego w dniu 22 grudnia 2006 r. PROTOKÓŁ NR III/06

PROTOKÓŁ NR III/06

obrad III sesji Rady Powiatu Sokólskiego

w dniu 22 grudnia 2006 r.

Sesję rozpoczęto o godz. 10-tej. Sesja odbyła się w sali konferencyjnej w budynku Starostwa Powiatowego w Sokółce ul. Marszałka J. Piłsudskiego 8.

Pkt 1

Obrady III sesji Rady Powiatu otworzył i poprowadził Przewodniczący Rady Powiatu Kazimierz Łabieniec. Obrady sesji protokółowała Janina Wojciechowska inspektor w Starostwie Powiatowym w Sokółce. Na podstawie listy obecności radnych Przewodniczący obrad stwierdził, że w chwili otwarcia obrad w sesji uczestniczy 18 radnych. Rada Powiatu może obradować i podejmować ważne uchwały.

Lista obecności radnych w załączeniu – załącznik nr 1

Lista obecności zaproszonych gości w załączeniu – załącznik nr 2

Przewodniczący Rady powitał wszystkich radnych i zaproszonych gości.

W obradach sesji uczestniczyły również Sekretarz Powiatu Anna Szydłowska i Skarbnik Powiatu Maria Jurgiel.

Pkt 2

Przewodniczący obrad Kazimierz Łabieniec stwierdził, że wszyscy radni otrzymali porządek obrad dzisiejszej sesji. Następnie poinformował, że do Rady Powiatu wpłynęła rezygnacja Krzysztofa Szczebiota z funkcji radnego Powiatu, w związku z tym zaproponował wprowadzenie do porządku obrad dwóch dodatkowych punktów:

1/ wprowadzenie po pkt 7 jako pkt 8 proponowanego porządku obrad punktu w brzmieniu: „Podjęcie uchwały w sprawie stwierdzenia wygaśnięcia mandatu radnego Krzysztofa Szczebiota”,

2/ wprowadzenie jako pkt 14, po ww. zmianie, punktu w brzmieniu: „Powołanie Przewodniczącego Komisji Ochrony Zdrowia, Opieki Społecznej i Bezpieczeństwa Publicznego”.

Pozostałe punkty porządku obrad otrzymałyby odpowiednio dalszą kolejną numerację.

Przewodniczący obrad Kazimierz Łabieniec zarządził przegłosowanie zaproponowanych zmian w porządku obrad sesji.

W głosowaniu jawnym udział wzięło 18 radnych. Głosów za było 18. Zaproponowane zmiany w porządku obrad zostały przyjęte jednogłośnie.

Wobec braku innych propozycji zmian w porządku obrad sesji Przewodniczący Rady Powiatu zarządził przegłosowanie przyjęcia porządku obrad sesji po zmianach.

W głosowaniu jawnym udział wzięło 18 radnych. Głosów za było 18. Porządek obrad III sesji Rady Powiatu został przyjęty jednogłośnie.

Porządek obrad III sesji jest następujący:

1.       Otwarcie sesji.

2.       Przyjęcie porządku obrad.

3.       Przyjęcie protokółu z poprzedniej II sesji Rady Powiatu.

4.       Interpelacje i zapytania radnych.

5.       Sprawozdanie Starosty z prac Zarządu w okresie między sesjami.

6.       Rozpatrzenie informacji o inwestycjach drogowych i remontach dróg w powiecie w roku 2006.

7.       Rozpatrzenie informacji Powiatowego Komendanta Społecznej Straży Rybackiej o działalności Społecznej Straży rybackiej w powiecie.

8.       Podjęcie uchwały w sprawie stwierdzenia wygaśnięcia mandatu radnego Krzysztofa Szczebiota.

9.       Podjęcie uchwały w sprawie wyboru członka Zarządu Powiatu Sokólskiego.

10.   Podjęcie uchwały zmieniającej uchwałę w sprawie powołania Komisji Transportu, Rolnictwa, Leśnictwa i Ochrony Środowiska.

11.   Podjęcie uchwały zmieniającej uchwałę w sprawie powołania Komisji Budżetu i Finansów Publicznych.

12.   Podjęcie uchwały zmieniającej uchwałę w sprawie powołania Komisji Oświaty, Kultury i Sportu.

13.   Podjęcie uchwały zmieniającej uchwałę w sprawie powołania Komisji Ochrony Zdrowia, Opieki Społecznej i Bezpieczeństwa Publicznego.

14.   Podjęcie uchwały w sprawie Powołania Przewodniczącego Komisji Ochrony Zdrowia, Opieki Społecznej i Bezpieczeństwa Publicznego.

15.   Podjecie uchwały w sprawie delegowania radnych do składu Komisji Bezpieczeństwa i Porządku.

16.   Podjęcie uchwały w sprawie zmiany budżetu Powiatu Sokólskiego na rok 2006.

17.   Podjęcie uchwały w sprawie wydatków budżetu powiatu, które nie wygasają z upływem roku budżetowego 2006.

18.   Podjęcie uchwały w sprawie uchwalenia budżetu Powiatu Sokólskiego na rok 2007.

19.   Odpowiedzi na interpelacje i zapytania radnych.

20.   Wnioski, oświadczenia radnych i informacje.

21.   Zamknięcie sesji.

Pkt 3

Przewodniczący obrad poprosił o przyjęcie Protokółu z poprzedniej II sesji Rady Powiatu z dnia 23 listopada 2006 r., który był wyłożony do publicznego wglądu na 7 dni przed dzisiejszą sesją.

Uwag do treści protokółu nie wniesiono. Przewodniczący obrad zarządził przegłosowanie jego przyjęcia.

W głosowaniu jawnym udział wzięło 18 radnych. Głosów za było 18. Protokół z poprzedniej sesji został przyjęty jednogłośnie.

Przewodniczący Rady Kazimierz Łabieniec udzielił głosu Krzysztofowi Szczebiotowi Zastępcy Burmistrza Sokółki.

Krzysztof Szczebiot podziękował za 8 lat współpracy z Radą Powiatu Sokólskiego, w której był radnym. Powiedział, ze w tym czasie głos zabierał niezbyt często, ale zawsze w sprawach merytorycznych. Stwierdził, że zdobył wiele umiejętności i doświadczenia w funkcjonowaniu samorządu, które obecnie będą mu bardzo pomocne w wypełnianiu nowej funkcji w samorządzie gminnym. Powiedział, że chciałby jeszcze podzielić się swoimi spostrzeżeniami dotyczące przemian politycznych i społecznych w Polsce od 1989 r. Powiedział, że zmienił się przede wszystkim wygląd polskim miast i wsi, samochody na ulicach, wyposażenie mieszkań, zaopatrzenie sklepów, jakość ubrań i sprzętu, którym się posługujemy, warunki pracy i siła nabywcza pieniędzy. Zmieniły się również inne aspekty naszego życia. Możemy zakładać prywatne firmy i w takich pracować, możemy wyjeżdżać za granicę i tam pracować, nie łamiąc przy tym prawa, możemy głośno mówić, co myślimy o naszej władzy. Mamy wolne media i jesteśmy wolnymi ludźmi, mamy realny wpływ na przyszłość naszego kraju. Możemy wybierać władzę lub dać się do niej wybrać. Stwierdził, że reforma samorządowa zbiera najlepsze oceny spośród reform przeprowadzonych w Polsce po 1989 r. a jej efekty okazały się korzystne dla ludzi, którzy mają teraz bliżej do urzędu, a samorządy reagują szybciej na lokalne potrzeby. Drugi etap reformy z 1999 r. wprowadzający 308 powiatów i 16 województw miał zwiększyć uprawnienia samorządu. Dziś 85% zadań publicznych, wykonywanych poprzednio przez centralną administrację, trafia do władz lokalnych. Tak dużej odpowiedzialności zwykle nie towarzyszy przyznawanie wystarczających środków finansowych. Przykładem mogą być powiaty, które obciążone odpowiedzialnością majątkową za długi zakładów opieki zdrowotnej nie mają nadzoru właścicielskiego nad szpitalami. Sukcesem skuteczności samorządów jest efekt w budowie i modernizacji dróg lokalnych, których w latach 2004-2006 zbudowano i zmodernizowano 455 km, podczas, gdy państwo nie osiąga takich efektów, np. w budowie autostrad. Mimo niedociągnięć reformy terytorialnej pozytywne oceny gminom wystawia większość Polaków, podczas, gdy Sejm czy Rząd RP dobrze ocenia od 10% do 20% badanych Polaków. Podsumowując powiedział, że to, czym będzie zajmowała się władza lokalna, zależy od nas. Od tego, czy pójdziemy do wyborów i czy postawimy na symbole poszczególnych ugrupowań, czy też na konkretnych ludzi, oceniając ich umiejętności, siłę przebicia, zaangażowanie i wizję.

Przewodniczący obrad Kazimierz Łabieniec w imieniu radnych i Zarządu Powiatu podziękował Krzysztofowi Szczebiotowi za 8-letnią współpracę i życzył sukcesów i osiągnięć na nowym stanowisku.

Starosta Franciszek Budrowski przyłączając się do życzeń powiedział, że wychowaliśmy fachowca, którego nam zabrano do innego samorządu.

Pkt 4

Interpelacji i zapytań radnych nie było

Pkt 5

Sprawozdanie z działalności Zarządu Powiatu w okresie między sesjami złożył Starosta Sokólski Franciszek Budrowski, który poinformował, że w tym czasie odbyły się dwa posiedzenia Zarządu w dniach 8 i 22 grudnia 2006 r.

Sprawozdanie w załączeniu – zał. nr 3

Pkt 6

Dyrektor Powiatowego Zarządu Dróg w Sokółce Grzegorz Artur Pul przedstawił informację o inwestycjach drogowych i remontach dróg w powiecie w roku 2006.

Informacja w załączeniu – zał. nr 4

Przewodniczący obrad Kazimierz Łabieniec otworzył dyskusję nad przedstawioną informacją.

Radny Kazimierz Mieczysław Baszko zapytał, w jakiej kwocie w 2006 r. pozyskano środki z zewnątrz na inwestycje drogowe i remonty w powiecie?

Dyrektor PZD Grzegorz Artur Pul odpowiedział, że z programu INTERREG pozyskano kwotę 1 mln euro na budowę ciągu komunikacyjnego łączącego trzy przejścia graniczne Bobrowniki-Lipszczany na odcinku Kuźnica-Nowy Dwór. Z prawidłowości realizacji tego programu już została przeprowadzona kontrola Najwyższej Izby Kontroli, której wynik jest bardzo pozytywny. Ponadto otrzymaliśmy dotację z budżetu Państwa w kwocie 1 mln 900 tys. zł na budowę drogi Malawicze – Sokółka. Ogólna kwota dotacji w 2006 r. to ok. 5 mln 700 tys. zł.

Pkt 7

Kierownik Wydziału Rolnictwa, Leśnictwa i Ochrony Środowiska Tadeusz Tumiel przedstawił informację Powiatowego Komendanta Społecznej Straży Rybackiej o działalności Społecznej Straży Rybackiej w powiecie. Stwierdził, że działalność tych ludzi jest autentycznie społeczna. Następnie podziękował członkom Społecznej Straży rybackiej za aktywną działalność i życzył zdrowia oraz dalszego aktywnego zaangażowania w tej działalności.

Informacja w załączeniu – zał. nr 5

Pkt 8

Przewodniczący Rady Kazimierz Łabieniec poinformował, że radny Krzysztof Szczebiot z dniem 15 grudnia 2006 r., złożył rezygnację z funkcji radnego powiatu w związku z objęciem stanowiska Zastępcy Burmistrza Sokółki. Następnie odczytał treść pisma Krzysztofa Szczebiota w tej sprawie. Powiedział, że w związku z powyższym został przygotowany projekt uchwały. Następnie odczytał treść uchwały w sprawie stwierdzenia wygaśnięcia mandatu radnego powiatu i poprosił o przegłosowanie jej podjęcia.

W głosowaniu jawnym udział wzięło 18 radnych. Głosów za było 18. Uchwała została podjęta jednogłośnie.

Pismo Krzysztofa Szczebiota z dnia 15 grudnia 2006 r. – zał. nr 6

Uchwała Nr III/25/06 w załączeniu - zał. nr 7

Pkt 9

Starosta Franciszek Budrowski powołując się na art. 27 ustawy z dnia 5 czerwca 1998 r. o samorządzie powiatowym powiedział, że Rada Powiatu wybiera członków Zarządu Powiatu w liczbie określonej w Statucie Powiatu. W związku z tym, że do pełnego składu Zarządu brakuje jeszcze jednego członka, niniejszym zgłasza kandydaturę radnego Jana Grabali na członka Zarządu Powiatu Sokólskiego.

Radny Jan Grabala wyraził zgodę na kandydowanie na członka Zarządu Powiatu Sokólskiego.

Przewodniczący Rady Kazimierz Łabieniec przypomniał, że wyboru członków zarządu powiatu dokonuje się w głosowaniu tajnym, a podczas głosowania obowiązują takie same zasady głosowania, jak przy wyborach przeprowadzonych na poprzednich sesjach. Następnie poprosił o zgłaszanie kandydatów do Komisji Skrutacyjnej.

Radny Grzegorz Skórski zgłosił do Komisji Skrutacyjnej radnego Jarosława Sylwestra Hołownię, który wyraził zgodę na kandydowanie.

Starosta Franciszek Budrowski zgłosił radnego Aleksego Olekszę, który wyraził zgodę na udział w Komisji Skrutacyjnej.

Radny Kazimierz Stasiulewicz zgłosił radnego Sławomira Kraśnickiego, który wyraził zgodę na kandydowanie do Komisji Skrutacyjnej.

Przewodniczący Rady Kazimierz Łabieniec zarządził głosowanie nad wyborem Komisji Skrutacyjnej.

W głosowaniu jawnym udział wzięło 18 radnych. Głosów za było 18. Rada Powiatu jednogłośnie wybrała Komisję Skrutacyjną w następującym składzie:

1.       Jarosław Sylwester Hołownia

2.       Aleksy Oleksza

3.       Sławomir Karśnicki.

Komisja Skrutacyjna przystąpiła do pracy. Wyłoniony spośród jej członków Przewodniczący Aleksy Oleksza wyjaśnił zasady głosowania i poinformował, że Komisja przystąpi do przygotowania kart do głosowania.

 Przewodniczący obrad ogłosił 10 minutową przerwę w obradach sesji.

Po przerwie członkowie Komisji Skrutacyjnej przystąpili do rozdania kart do głosowania. Urnę do głosowania sprawdzono, zaklejono i ostemplowano pieczęcią Rady Powiatu. Po przeprowadzeniu tajnego głosowania Komisja udała się na posiedzenie celem podsumowania wyników głosowania, a Przewodniczący obrad ogłosił 10 minutową przerwę w obradach sesji.

Po przerwie Przewodniczący Komisji Skrutacyjnej Aleksy Oleksza odczytał Protokół z wyboru członka Zarządu Powiatu Sokólskiego w dniu 22 grudnia 2006 r.

Wyniki głosowania jest następujący:

Jan Grabala – głosów za – 18, przeciw – 0, wstrzymujących się - 0.

Na członka Zarządu Powiatu został wybrany Jan Grabala

Przewodniczący Rady Kazimierz Łabieniec pogratulował wyboru i stwierdził, że wybrany członek Zarządu otrzymał wymaganą ustawowo liczbę głosów.

Protokół Komisji Skrutacyjnej - (w załączeniu) - zał. nr 8

Przewodniczący Rady Kazimierz Łabieniec odczytał treść uchwały w sprawie wyboru członka Zarządu Powiatu Sokolskiego. Rada Powiatu stwierdziła wybór podejmując uchwałę.

Uchwała nr III/26/06 – w załączeniu – zał. nr 9

Pkt 10

Przewodniczący obrad Kazimierz Łabieniec poinformował, że w związku z wyborem radnego Jana Grabali do Zarządu Powiatu i rezygnacją radnego Sławomira Kraśnickiego z udziału w Komisji Transportu, Rolnictwa, Leśnictwa i Ochrony Środowiska został przygotowany projekt uchwały zmieniającej uchwałę w sprawie powołania Komisji Transportu, Rolnictwa. Leśnictwa i Ochrony Środowiska, w którym skreśla się ze składu Komisji ww. radnych.

Przewodniczący obrad odczytał treść uchwały zmieniającej uchwałę w sprawie powołania Komisji Transportu, Rolnictwa, Leśnictwa i Ochrony Środowiska i poprosił o przegłosowanie jej podjęcia.

W głosowaniu jawnym udział wzięło 18 radnych. Głosów za było 18. Uchwała została podjęta jednogłośnie.

Uchwała Nr III/27//06 w załączeniu - załącznik nr 10

Pkt 11

Przewodniczący obrad Kazimierz Łabieniec poinformował, że z udziału w Komisji Budżetu i Finansów Publicznych zrezygnowali radni Jerzy Karpienia i Grzegorz Skórski z powodu udziału w dwóch innych Komisjach. W związku z powyższym został przygotowany projekt uchwały zmieniającej uchwałę w sprawie powołania Komisji Budżetu i Finansów Publicznych, w którym skreśla się ze składu Komisji ww. radnych.

Przewodniczący obrad odczytał treść uchwały zmieniającej uchwałę w sprawie powołania Komisji Budżetu i Finansów Publicznych i poprosił o przegłosowanie jej podjęcia.

W głosowaniu jawnym udział wzięło 18 radnych. Głosów za było 18. Uchwała została podjęta jednogłośnie.

Uchwała Nr III/28//06 w załączeniu - załącznik nr 11

Pkt 12

Przewodniczący obrad Kazimierz Łabieniec poinformował, że z udziału w Komisji Oświaty, Kultury i Sportu zrezygnował radny Grzegorz Skórski, Krzysztofowi Szczebiotowi stwierdzono wygaśnięcie mandatu radnego.. W związku z powyższym został przygotowany projekt uchwały zmieniającej uchwałę w sprawie powołania Komisji Budżetu i Finansów Publicznych, w którym skreśla się ze składu Komisji ww. radnych.

Przewodniczący obrad odczytał treść uchwały zmieniającej uchwałę w sprawie powołania Komisji Oświaty, Kultury i Sportu i poprosił o przegłosowanie jej podjęcia.

W głosowaniu jawnym udział wzięło 18 radnych. Głosów za było 18. Uchwała została podjęta jednogłośnie.

Uchwała Nr III/29//06 w załączeniu - załącznik nr 12

Pkt 13

Przewodniczący obrad Kazimierz Łabieniec poinformował, że Grzegorz Skórski zgłosił chęć pracy w Komisji Ochrony Zdrowia, Opieki Społecznej oraz w związku z wygaśnięciem mandatu Krzysztofa Szczebiota i wyborem Jana Grabali do Zarządu, zmieni się skład tej Komisji. W związku z powyższym został przygotowany projekt uchwały zmieniającej uchwałę w sprawie powołania Komisji Ochrony Zdrowia, Opieki Społeczne i Bezpieczeństwa Publicznego, w którym skreśla się ze składu Komisji Jana Grabalę i Krzysztofa Szczebiota, wpisuje się Grzegorza Skórskiego.

Przewodniczący obrad odczytał treść uchwały zmieniającej uchwałę w sprawie powołania Komisji Ochrony Zdrowia, Opieki Społecznej i Bezpieczeństwa Publicznego i poprosił o przegłosowanie jej podjęcia.

W głosowaniu jawnym udział wzięło 18 radnych. Głosów za było 18. Uchwała została podjęta jednogłośnie.

Uchwała Nr III/30//06 w załączeniu - załącznik nr 13

Pkt 14

Przewodniczący obrad Kazimierz Łabieniec powiedział, że w związku z wygaśnięciem mandatu radnego Krzysztofa Szczebiota, który był Przewodniczącym Komisji Ochrony Zdrowia, Opieki Społecznej i Bezpieczeństwa Publicznego nowego przewodniczącego. Poinformował, że do pełnienia tej funkcji Komisja Ochrony Zdrowia, Opieki Społecznej i Bezpieczeństwa Publicznego zgłosiła kandydaturę radnego Grzegorza Skórskiego, który ma doświadczenie w pracy samorządu i na pewno podoła obowiązkom Przewodniczącego Komisji.

Radny Grzegorz Skórski wyraził zgodę na kandydowanie na przewodniczącego Komisji.

O głos poprosił radny Mieczysław Kazimierz Baszko, który zaproponował, aby na dzisiejszej sesji nie powoływać przewodniczącego tej komisji, ponieważ jak wszyscy wiedzą, na miejsce Krzysztofa Szczebiota z listy Komitetu Platformy Obywatelskiej, mandat radnego uzyska doświadczony lekarz chirurg, któremu bardzo dobrze są znane zagadnienia zdrowia i opieki społecznej i byłby bardziej odpowiednim kandydatem na przewodniczącego tej komisji.

Przewodniczący obrad odpowiedział, że kandydatura radnego Grzegorza Skórskiego została wyłoniona na posiedzeniu Komisji Ochrony Zdrowia, Opieki Społecznej i Bezpieczeństwa Publicznego. Poinformował, że zawsze jest możliwość dokonania zmiany przewodniczącego Komisji, jeśli taka będzie wola komisji.

Sekretarz Powiatu Anna Szydłowska wyjaśniła, że zgodnie z § 66 ust. 1 Statutu Powiatu „Pracą komisji kieruje przewodniczący komisji powołany przez Radę na wniosek członków komisji”. Poinformowała, że na swym posiedzeniu Komisja wytypowała Grzegorza Skórskiego na kandydata na przewodniczącego komisji i tylko ta kandydatura może być w dniu dzisiejszym głosowana. Dodała, że w dniu dzisiejszym należałoby powołać przewodniczącego Komisji, ponieważ bez przewodniczącego komisji nie będzie możliwe jej funkcjonowanie (np. zwoływanie i odbywanie posiedzeń komisji).

Przewodniczący obrad odczytał treść uchwały w sprawie powołania Przewodniczącego Komisji Ochrony Zdrowia, Opieki Społecznej i Bezpieczeństwa Publicznego i poprosił o przegłosowanie jej podjęcia.

W głosowaniu jawnym udział wzięło 18 radnych. Głosów za było 17. Wstrzymał się od głosu 1 radny. Uchwała została podjęta. Przewodniczącym Komisji Ochrony Zdrowia, Opieki Społecznej i Bezpieczeństwa Publicznego został Grzegorz Skórski.

Uchwała nr III/31/06 – w załączeniu – zał. nr 14

Pkt 15

Starosta Franciszek Budrowski przedstawił projekt uchwały w sprawie delegowania radnych do składu Komisji Bezpieczeństwa i Porządku. Poinformował, że na podstawie art. 38a ust. 5 pkt 1 ustawy z dnia 5 czerwca 1998 r. o samorządzie powiatowym, w celu realizacji zadań starosty w zakresie zwierzchnictwa nad powiatowymi służbami, inspekcjami i strażami oraz zadań określonych w ustawach w zakresie porządku publicznego i bezpieczeństwa obywateli, tworzy się Komisję Bezpieczeństwa i Porządku. W związku z upływem kadencji i wyborem nowej Rady Powiatu Sokólskiego zachodzi potrzeba, zgodnie z art. 38a ust 5 pkt 2 ww. ustawy, delegowania dwóch radnych do składu ww. Komisji. Do składu Komisji zaproponował radnego Czesława Poskrobko i radnego Antoniego Sakowicza.

Zgłoszeni kandydaci wyrazili zgodę na udział w ww. Komisji.

Przewodniczący obrad odczytał treść uchwały w sprawie delegowania radnych do składu Komisji Bezpieczeństwa i Porządku i poprosił o przegłosowanie jej podjęcia.

W głosowaniu jawnym udział wzięło 18 radnych. Głosów za było 18. Uchwała została podjęta jednogłośnie.

Uchwała nr III/32/06 – w załączeniu – zał. nr 15

Pkt 16

Skarbnik Powiatu Maria Jurgiel przedstawiła projekt uchwały w sprawie zmiany budżetu Powiatu Sokólskiego. Powiedziała, że w budżecie powiatu zmniejsza się plan dochodów o kwotę 80 000 zł i dokonuje się przeniesienia na kwotę 107 876 zł. Zmniejsza się plan wydatków o kwotę 80 000 zł i dokonuje się przeniesienia na kwotę 17 751 zł.

Poinformowała, że budżet Powiatu, po dokonanych zmianach wynosi:

1/ dochody ogółem:   47 851 633 zł,

2/ wydatki ogółem:    51 773 322 zł,

3/ dochody w kwocie 1 420 000 zł przeznacza się na spłatę rat kapitałowych kredytów i pożyczek zaciągniętych w latach ubiegłych,

4/ deficyt budżetowy w kwocie 5 341 689 zł pokrywa się:

·          wolnymi środkami w kwocie           1 464 418 zł,

·          kredytem bankowym w kwocie       3 877 271 zł.

Następnie poinformowała, że wszystkie zmiany w budżecie Powiatu na rok 2006 zawarte są w 5 załącznikach do projektu uchwały.

Przewodniczący wszystkich Komisji Rady poinformowali, że Komisje pozytywnie zaopiniowały powyższy projekt uchwały.

Przewodniczący obrad odczytał treść uchwały w sprawie zmiany budżetu Powiatu Sokólskiego na rok 2006 i poprosił o przegłosowanie jej podjęcia.

W głosowaniu jawnym udział wzięło 18 radnych. Głosów za było 18. Uchwała została podjęta jednogłośnie.

Uchwała Nr III/33//06 w załączeniu - załącznik nr 16

Pkt 17

Skarbnik Powiatu Maria Jurgiel przedstawiła projekt uchwały w sprawie wydatków budżetowych, których niezrealizowane planowane kwoty nie wygasają z upływem roku budżetowego 2006. Powiedziała, że wykaz takich wydatków zawarty jest w załączniku do powyższej uchwały.

Przewodniczący wszystkich Komisji Rady poinformowali, że Komisje pozytywnie zaopiniowały powyższy projekt uchwały.

Przewodniczący obrad odczytał treść uchwały w sprawie wydatków budżetowych, których niezrealizowane planowane kwoty nie wygasają z upływem roku budżetowego 2006 i poprosił o przegłosowanie jej podjęcia.

W głosowaniu jawnym udział wzięło 18 radnych. Głosów za było 18. Uchwała została podjęta jednogłośnie.

Uchwała Nr III/34//06 w załączeniu - załącznik nr 17

Przewodniczący obrad Kazimierz Łabieniec zarządził przerwę w obradach sesji w godz. 11:15 – 11:30 .

Pkt 18

Skarbnik Powiatu Maria Jurgiel przedstawiła objaśnienia do projektu uchwały w sprawie budżetu powiatu na rok 2007. Powiedziała, że projekt budżetu Powiatu Sokólskiego został opracowany i przyjęty przez Zarząd Powiatu Sokólskiego w dniu 13 listopada 2006 r. uchwałą Nr 399/06. Stwierdziła, że projekt budżetu na rok 2007 jest bardziej zrównoważony, co oznacza, że dochody i wydatki są w takiej samej wysokości i wynoszą 40 362 502 zł. Na dochody budżetowe składają się dotacje na zadania z zakresu zadań administracji rządowej w wysokości 12,7%, subwencje w wysokości 66,7%, udział w podatkach od osób fizycznych i prawnych 9,9% oraz dochody własne 10,6%, w których mieszczą się dochody z najmu i dzierżawy, z odsetek bankowych, opłat za tablice rejestracyjne i dochody z zawartych porozumień z gminami i Urzędem Marszałkowskim. Dochody zaplanowano w realnej wysokości do ich zrealizowania. Jeżeli chodzi o strukturę wydatków, to ze względu na utrzymanie 16 jednostek obsługiwanych przez budżet Powiatu, koszty wynagrodzeń i wydatków na utrzymanie tych jednostek wynoszą 76,6%. Na dotacje dla szkół niepublicznych, organizacji pożytku publicznego, kultury i sportu, szpitali i placówek opiekuńczych przeznaczono 12,1% wydatków. Na inwestycje realizowane przez Powiat przeznaczono 11,4%. Zaplanowano modernizację drogi Karpowicze – Suchowola i remont internatu na potrzeby ZSR w Sokółce. Ponadto utworzono dwie rezerwy: rezerwa ogólna w kwocie 100 000 zł i rezerwa celowa oświatowa w kwocie 373 759 zł. Planuje się zaciągnięcie kredytu w kwocie 2 024 566 zł na spłacenie wcześniej zaciągniętych kredytów. Następnie w imieniu własnym i Zarządu Powiatu poprosiła o uchwalenie przedłożonego budżetu Powiatu na rok 2007.

Uchwała Nr 399/06 Zarządu Powiatu z dnia 13.11.06 – zał. nr 18

Przewodniczący obrad Kazimierz Łabieniec odczytał uchwałę Nr II.0131-6-11/06 Składu Orzekającego Regionalnej Izby Obrachunkowej w Białymstoku z dnia

30 listopada 2006 r. w sprawie wydania opinii o projekcie uchwały budżetowej na 2007 rok Powiatu Sokólskiego (opinia pozytywna).

Uchwała RIO Nr II.0131-6-11/06 w załączeniu - załącznik nr 19

Sławomir Kraśnicki Przewodniczący Komisji Budżetu i Finansów Publicznych przedstawił pozytywną Opinię Komisji Budżetu i Finansów Publicznych z dnia 19 grudnia 2006 r o projekcie budżetu Powiatu Sokólskiego na rok 2007 z wnioskiem, aby w dziale „Ochrona zdrowia” dotację dla SP ZOZ Dąbrowa Białostocka dokonać zamiany rodzaju sprzętu medycznego z pozycji „kardiomonitora z pulsoksymetrem, defibrylatora a kardiowersją i inhalatora ultradźwiękowego” zastąpić sprzętem: „stół operacyjny, lampa operacyjna bezcieniowa i diatermia dipolarna”.

Opinia Komisji z dnia 19 grudnia 2006 r. w załączeniu - załącznik nr 20

Wicestarosta Cecylia Waszkiewicz poinformowała, że Zarząd Powiatu zapoznał się z opinią Komisji Budżetu i Finansów Publicznych o projekcie uchwały budżetowej na rok 2007, która jest pozytywna i zawiera jeden wniosek. Powiedziała, że Zarząd nie mógł uwzględnić wniosku zawartego w opinii ze względów formalnych. Stwierdziła, że wniosek dotyczący zmiany rodzaju sprzętu medycznego, na który została przyznana dotacja dla SP ZOZ w Dąbrowie Białostockiej został opisany w załączniku nr 2 do uchwały Nr 399/06 Zarządu Powiatu Sokolskiego z dnia 13 grudnia 2006 r. zatytułowanym „Objaśnienia projektu budżetu Powiatu Sokolskiego na rok 2007. Wyjaśniła, że Rada Powiatu uchwala budżet Powiatu na rok 2007, który stanowi załącznik nr 1 do uchwały Nr 399/06 Zarządu Powiatu z dnia 13 listopada 2006 r., w którym nie ma określonego przedmiotu dotacji, a jedynie dotacja podmiotowa, w tym dla SP ZOZ w Dąbrowie Białostockiej na kwotę 109 000 zł. Zgodnie z uchwałą Nr V/28/03 Rady Powiatu Sokólskiego z dnia 25 lutego 2003 r. w sprawie określenia zasad dokonywania zakupu lub przyjęcia darowizny aparatury i sprzętu medycznego przez SP ZOZ w Sokółce i Dąbrowie Białostockiej oraz SP ZPO w Krynkach, aparatura i sprzęt medyczny o wartości powyżej 3 500 zł może być zakupiona, bądź przyjęta jako darowizna, po uzyskaniu zgody organu założycielskiego. W związku z tym, Rada Powiatu będzie decydowała jaki rodzaj sprzętu medycznego będzie każdorazowo zakupiony w ramach udzielonej dotacji, podejmując oddzielną uchwałę.

Radna Mirosława Zubrzycka zapytała, czy przez to należy rozumieć, że wcześniej przyjęty wniosek dotyczący zakupu sprzętu w SP ZOZ w Dąbrowie Białostockiej nie może być uwzględniony, gdyż dzisiaj głosujmy nad ogólną kwotą dotacji, a dopiero w późniejszym okresie będziemy głosowali według zapotrzebowania tego ZOZ?

Wicestarosta Cecylia Waszkiewicz odpowiedziała, że tak należy to rozumieć.

Przewodniczący Rady Powiatu Kazimierz Łabieniec odczytał treść uchwały w sprawie budżetu Powiatu Sokólskiego na rok 2007 i poprosił o przegłosowanie jej podjęcia.

W głosowaniu jawnym udział wzięło 18 radnych. Głosów za było 18. Uchwała została podjęta jednogłośnie.

Uchwała Nr III/35//06 w załączeniu - załącznik nr 21

Starosta Franciszek Budrowski w imieniu własnym, Zarządu Powiatu, Sekretarza Powiatu i Skarbnika Powiatu podziękował radnym za zaufanie i uchwalenie budżetu Powiatu Sokólskiego na 2007 r. Powiedział, że ma nadzieję że w 2007 r. będzie więcej środków po stronie dochodów i życzył, aby rok 2007 był jeszcze lepszy niż obecny.

Pkt 19

Interpelacji i zapytań radnych nie było.

Pkt 20

Wniosków, oświadczeń i informacji radnych nie zgłoszono.

Pkt 21

Odbyło się złożenie życzeń świątecznych i noworocznych.

Wobec wyczerpania się porządku obrad sesji Przewodniczący Rady Kazimierz Łabieniec zamknął obrady III sesji Rady Powiatu Sokólskiego o godzinie 14:30.

 

Protokółowała

Janina Wojciechowska

Przewodniczący obrad

Kazimierz Łabieniec